آخرین خبرها از بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شوش

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی برای تکمیل پروژه بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی این شهرستان خبر داد.

سید راضی نوری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۶۴ تختخوابی این شهرستان اظهار کرد: با پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی که داشتیم از اعتبارات ملی ماده ۱۸۰، ۷ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد.

وی افزود: ۲ و نیم میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز از معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ملی مجری ابنیه و ساختمان‌های دولتی از مبالغ مالیات بر ارزش افزوده، برای سال ۹۴ ابلاغ شد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این بیمارستان جایگزین بیمارستان نظام مافی،  پنج سال است که به تصویب رسیده است اضافه کرد: همه ساله اعتباراتی برای عملیات اجرایی آن در نظر گرفته می‌شود اما هر سال این اعتبارات به دلایلی، تخصیص داده نمی‌شد.

نوری به دلایل دیگر تأخیر در انجام این پروژه اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از دلایل تأخیر در ساخت این پروژه، تغییر در نقشه آن بود تا بدینوسیله به تجهیزات روز نزدیک باشد، به نحوی که از نظر اتاق‌های عمل، اورژانس و نمای بیمارستان کاملا تغییر کند.

وی ادامه داد: با توجه به تفاهمنامه‌ای که وزارت بهداشت و درمان و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام وجود دارد، از وزیر بهداشت و درمان تقاضا کردیم که بیمارستان جدید شوش را نیز در این جدول قرار دهند.

*قرار گرفتن در جدول تکمیل

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سفر اخیر وزیر بهداشت و درمان و بازدیدهای میدانی و لمس کردن محدودیت‌ها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان باعث شد تا با این تقاضا موافقت کنند و این پروژه را در جدول تکمیل قرار دهند.

نوری اضافه کرد: این در حالی‌ست که براساس تفاهمنامه، بیمارستان‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت، تنها می‌توانند در این جدول قید شوند، اما فرسوده بودن بیمارستان نظام مافی شوش به‌عنوان تنها بیمارستان این شهرستان و مشکلات مردم منطقه باعث شد تا وزیر بهداشت با وجود اینکه پروژه بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شوش تنها چند درصد پیشرفت داشته، اما آن را در فهرست تکمیل قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات پیش بینی شده برای تکمیل این پروژه ۷۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: وزیر بهداشت در صورت تکمیل، قول تجهیز کامل این بیمارستان را نیز داده که در جای خود قابل تقدیر است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به عدم همکاری پیمانکار قبلی، ماده ۴۰ آن پیمانکار رفع اثر شد و با تجهیز کارگاه، عملیات اجرایی برای تکمیل این پروژه بصورت ضربتی و جهادی آغاز شده است.

نوری در پاسخ به این سوال که این پروژه چه زمانی تکمیل می‌شود نیز گفت: بر اساس قولی که داده شده، قرار است که تا پایان سال ۹۵ این پروژه تکمیل و راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، فرسوده بودن بیمارستان‌ها، نبود تجهیزات مناسب و کمبود نیروی انسانی از جمله مشکلات حوزه بهداشت و درمان در استان خوزستان است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.