شهرداری مسئول انتشار سالک در شوش!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: به گزارش خبرگزاری فارس ، پشه‌های سالک در شهرستان شوش در حال چرخش هستند و هر روز زخم‌‌های جدید بر چهره‌ها، دست‌ها و پاهای مردم این شهرستان‌ها بر جای می‌گذارند.

شهروندان شوش شیوع بیماری سالک را از چشم شهردار می‌بینند، آنها معتقدند که شهردار در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کند.

*دختر ۴ ساله‌ام دچار بیماری سالک شده است

یکی از این شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: کم کاری شهرداری در جمع آوری زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی، باعث شد تا دختر سه ساله‌ام دچار بیماری سالک شود.

محمد انصاری که از این شرایط گلایه دارد افزود: شش ماه است که بر سر می‌زنم، فکری به حال نخاله‌های ساختمانی و سطل زباله کوی نیروی شوش شود، اما متاسفانه سهل انگاری‌ها باعث شد تا سالک شیوع پیدا کند.

 

 

*سطل زباله‌های متعفن سطح  شهر، علت بسیاری از بیماری‌هاست

یکی دیگر از شهروندان شوش نیز معتقد است که سطل زباله‌های متعفن سطح  شهر، علت بسیاری از بیماری‌هاست. وی که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: از نظر مقررات علمی و قوانین بین المللی و داخلی، سطل‌های زباله، به‌ویژه سطل‌هایی که مواد زاید فسادپذیر در آنها ریخته می‌شود باید در فواصل زمانی حداقل هفته‌ای یکبار شسته و در مواردی، با مواد ضدعفونی کننده گندزدایی شوند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر لازم است مدت زمان تخلیه سطل‌ها توسط شهرداری کوتاه‌تر شود که این موضوع در موارد متعدد به صورت حضوری و کتبی و به صورت بازدیدهای مشترک با متولیان امر در میان گذاشته شده است.

این شهروند شوش، تنها راهکار عملی برای جلوگیری از آلودگی را عمل به توصیه‌های کارشناسی توسط شهرداری و توجیه کسبه محل مذکور توسط اتحادیه مربوطه می‌داند.

 

 

*شهردار مسئول این آلودگی‌هاست!

عضو شورای اسلامی شهر شوش نیز شهردار را مسئول این آلودگی‌ها می‌داند.

ثریا شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش به شهردار تذکر می‌دهد که خدمات امور شهری را عادلانه انجام دهد.

وی اضافه کرد: شهروندان شوش از بی‌نظمی‌های موجود در شهرداری انتقاد می‌کنند و ما نیز تذکرات عدیده‌ای در شورا و رسانه‌های جمعی به عملکرد شهرداری داشته‌ایم چرا که شهرداری خدمات خود را در نقاط مشخصی از شهر متمرکز کرده و در انجام وظیفه ذاتی خود در نقاط محروم از جمله کوی سلمان، دانیال، وهب، ابوذر غفاری، احمد آباد و خضیره که باعث شکل گیری مشکلات بهداشتی برای شهروندان شده، اهمال کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر شوش ضمن تذکر مجدد به شهرداری خواستار ارائه عادلانه خدمات امور شهری در تمام مناطق بطور یکسان شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق صورتجلسه شورای بهداشت که در صحن فرمانداری جهت پیشگیری و کنترل شیوع بیماری سالک برگزار شد شهرداری موظف به جمع آوری نخاله‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اما تماس خبرنگار فارس با شهردار شوش همچنان بی‌نتیجه و بی‌جواب مانده است!

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.