طراحی و ساخت «سازه‌های متفاوت در کنار چغازنبیل»

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سرپرست گروه هنری میسان از طراحی و ساخت «سازه‌های متفاوت در کنار چغازنبیل» خبر داد.

گروه هنری میسان با ابتکاری جدید، سازه‌هایی محلی را در کنار معبد چغازنبیل شوش، طراحی کرده که با استقبال بازدیدکنندگان همراه بوده است.

سرپرست این گروه هنری، در همین ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: این سازه که با عنوان «مضیف» شناخته می‌شود جزو سازه‌های ثبت شده ملی است که با وجود غیرمجاز بودن حفاری پیرامون معبد چغازنبیل، تصمیم بر آن شد که از این سازه‌ها استفاده شود.

باسم حمادی اضافه کرد: با وجود اهمیت چغازنبیل به‌ عنوان میراثی ملی و جهانی، این سازه‌ها بدون هیچگونه حفاری، برای استقبال از جهانگردان و بازدید کنندگان تدارک دیده شده است.

وی در تشریح این سازه‌ها افزود: در واقع سه سازه در کنار معبد ساخته شده که یکی مربوط به نمازخانه و دو جایگاه دیگر برای استراحت مهمانان طراحی شده است.

حمادی با اشاره به حمایت ویژه مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خاطرنشان کرد: بعد از اینکه «مضیف» به ثبت ملی رسید، تصمیم گرفته شد تا این سازه را به دیگر هموطنان نشان دهیم و بدین ترتیب بود که با مجوز معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور و هماهنگی میراث فرهنگی خوزستان، فعالیت خود را در کنار این معبد آغاز کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، گروه هنری میسان فعالیت رسمی خود در را در سال ۱۳۷۸ با نمایش آداب و رسوم محلی آغاز کرده، و سالانه در ۲۰ جشنواره کشوری شرکت می‌کند. همچنین این گروه، ساخت سازه‌های محلی را نیز از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده است.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.