نیشکر هفت تپه نیازمند توجه / کارگران کشت و صنعت در انتظار روزگار سخت بیکاری!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برروی خرابه های شهر قدیمی هفت تپه که درزمان عیلامیان به تیکنی معروف بوده تاسیس گردید شرکتی که امروز به گفته نماینده شوش خودش  هم دارد کم کم مثل خرابه های شهر قدیمی هفته تپه خراب می شود!

کشت و صنعت هفت تپه با سابقه ۵۰ساله وضعیت خوبی ندارد

سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا از ورشکستگی کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شوش دانیال جلوگیری کند وی در این خصوص اظهار داشت:با این که در کشور از حمایت  از تولیده کننده می گویند اما مجموعه ای که سابقه ۵۰ ساله در اقتصاد کشور واستان دارد امروز وضعیت خوبی ندارد و به آن رسیدگی نمی شود.

وی ادامه داد:به جای اینکه از کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه حمایت کنند امروز آن را رها کرده اند براساس اصل ۴۴  باید این مجموعه که زیر نظر وزارت صنعت و معدن است قرار بود به بخش خصوصی واگذار شود.

سید راضی نوری تاکید کرد:در گذشته اگر این کارخانه مشکلی داشت خود دولت کمک میکرد اما امسال چون می خواهد به بخش خصوصی واگذار شود دولت هیچ حمایتی از این کارخانه نمی کند.

وی افزود:وقتی با مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع که معاون وزیر است صحبت می کنم  می گوید ما از لحاظ قانونی هیچ کمکی نمی توانیم بکنیم چون این کارخانه در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است.

نوری گفت:به وزیر صنعت و اقتصاد در این رابطه تذکر داده ام که با همدیگر بنشینند این مشکل را حل کنند تا زمانیکه واگذاری صورت نگرفته است که نباید تولیدگر را رها کنیم تا اینگونه کارگر ها به حقوقشان نمی رسند  رسیدگی نکردن به کارخانه ای که شکر مردم را تامین می کند یک ظلم نابخشودنی است.

با اینکه مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور اصلا گوشی خود را جواب نمی دهد اما الحمدلله رئیس سازمان خصوصی سازی که طرف دیگر قصه است به این مسئله پاسخ می دهد پاسخی که با نظر نماینده شوش زمین تا آسمان متفاوت است

ورشکستگی کشت و صنعت هفت تپه را قبول نداریم

میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی و معاون وزیر اقتصاد در گفتگو با خبرنگار رهیاب در خصوص ورشکستگی کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شوش دانیال اظهار داشت:من قبول ندارم که کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در حال ورشکستگی است حتما منبعی غیر از سازمان خصوصی سازی این مطلب را گفته است.

وی ادامه داد:اگر نماینده شوش گفته است از خودش بپرسید من این حرف را قبول نمی کنم شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه پتانسیل خوبی دارد حالا به جبر روزگار یا مدیریت هایی که اعمال شد سبب شده تا این شرکت زیان ده شود اما ورشکست نیست.

معاون وزیر اقتصاد  تاکید کرد:ما این کارخانه را برای فروش گذاشته ایم یک بار مزایده هم برگزار کردیم اما به فروش نرفت امیدواریم نوبت بعدی به فروش برسد و یک خریدار بخش خصوصی متعهد و حرفه ای آنجا را بخرد و آنجا را سود ده کند.

وی افزود:کارخانه کشت و صنعت زیر مجموعه یک شرکت مادر تخصصی است و این شرکت مادر در چارچوب قوانین و مقررات باید تا زمان فروش از آنجا حمایت کند در این رابطه چیزی بین ما و وزارت صنعت  نیست این کارخانه برای فروش، روال عادی خود را طی می کند.

 رئیس سازمان خصوصی سازی  گفت: در چندسال گذشته که من نمی خواهم در مورد عللش صحبت کنم این مجموعه زیان ده شده است و هزاران واحد صنعتی دیگر هم زیان ده شده اند و فقط این مورد استثنا نیست که بخواهید آن را زیر میکروسکوپ بگیرید البته زیر ذره بین بگیرید عیبی ندارد اما خیلی شرکت ها این وضعیت را دارند که کارخانه کشت و صنعت نیشکر هم یکی از آنهاست.

به دنبال این بودیم با مسئول شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه هم صحبت کنیم و نظر او را در این خصوص جویا شویم ولی مدیر محترم این شرکت تاکنون پاسخگو نبوده اند.

کارکنان این شرکت هم می توانند مشکلات و مسائل خود را با در میان بگذارند تا به همت مسئولین مشکل این کارخانه هم برطرف شود و الا بر خیل بیکاران استان خوزستان به زودی تعداد بیشتری اضافه خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.