۵ میلیارد ریال اعتبار به دو اثر تاریخی شوشتر اختصاص یافت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان از اختصاص ۵ میلیارد ریال اعتبار به دو اثر ثبت ملی شده شهرستان شوشتر خبر داد.

عاطفه رشنویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: شهرستان شوشتر دارای آثار تاریخی زیادی است ولی به دلیل شرایط موجود در این آثار تاریخی امسال برای دو اثر مهم و در معرض خطر این شهرستان ۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته‌ شده است.

وی با اشاره به نام دو اثر تاریخی در نظر گرفته‌ شده افزود: اعتبار ۲٫۵ میلیارد ریال به بقعه امام‌زاده عبدالله شهرستان شوشتر اختصاص‌ یافته تا مرمت این اثر تاریخی واحد زیادی انجام شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان تأکید کرد: بخشی از این اعتبار برای مرمت بنا بخشی دیگر برای حفاظت از کتیبه موجود در این بقعه تاریخی استفاده می‌شود که تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

رشنویی گفت: ۲٫۵ میلیارد ریال دیگر از این اعتبار به بقعه سید محمد بازار در مرکز شهرستان شوشتر اختصاص خواهد یافت.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه عزم برای مرمت سید محمد بازار بسیار راسخ است، تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا بخش‌های خطرآفرین و در معرض خطر این بنا در اسرع وقت مرمت و استحکام‌بخشی شود.

وی خاطر نشان کرد: برای مرمت این اثر، طرح مرمت و مطالعات بنا، در سال گذشته با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال انجام‌ شده است.

رشنویی در پایان عنوان کرد: دو اثر سید محمد بازار و امام‌زاده عبدالله در شهرستان شوشتر از سوی مردم بسیار مورد احترام و دارای اهمیت هستند و به این دلیل به این آثار تاریخی توجه ویژه داشته‌ایم.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.