گپی با پنج جهانگرد آواره در شوشتر / توریست ها از مشکلات شهر شوشتر می گویند!

عصر جنوب: فقط نیم ساعت دیگر در شوشتر بودند و هنگامی که قصد داشتند از شوشتر بروند مصاحبه نمودند . اما مصاحبه ایی که دل هر شهروند دلسوز را به درد می آورد .

می گفتند که از آوارگی در شوشتر خسته شده اند و از این شهر به سمت اهواز حرکت می نمایند تا به شیراز بروند .

خانم آنا ماتوگا ، خانم وچی ، آقای ماتئوس ماتوگا ، آقای ویچر الیاس و آقای لوکاش کروچه . پنج جهانگرد لهستانی هستند که به شوشتر سفر نمودند.

5 جهانگرد در شوشتر

متن کامل مصاحبه مصطفی فتحی زاده خبرنگار پایگاه خبری پیک شوشتر با پنج جهانگرد لهستانی در زیر منتشر می شود :

چرا می خواهید از شوشتر بروید؟

ما به شوشتر مسافرت نمودیم تا آثار تاریخی و جهانی شوشتر را ببینیم ولی در شوشتر از آوارگی خسته شده ایم زیرا در شوشتر نه راهنمای توریست وجود دارد و نه اطلاع رسانی به توریستها . نمی دانیم در شوشتر به کجا باید می رفتیم و متاسفانه نبود راهنمای توریست باعث سردرگمی ما شد .

یعنی هیچکدام از آثار تاریخی شوشتر که برخی از آنها ثبت ملی و برخی دیگر به ثبت جهانی رسیده اند را مشاهده ننموده اید؟

متاسفانه هیچکدام از آثار تاریخی ملی و جهانی شوشتر را نتوانستیم مشاهده نماییم زیرا در شوشتر سرگردان بودیم .

مردم شوشتر هم به شما کمک نکردند تا آثار تاریخی و سازه های آبی شوشتر را ببینید؟

در اینجا مردم شوشتر به زبان انگلیسی مسلط نیستند و با وجود اینکه شوشتر شهری جهانی می باشد ولی مردم و رانندگان تاکسی که بیشتر از همه با جهانگردان و توریستها ارتباط دارند اما نمی توانند به زبان انگلیسی صحبت نمایند و این مشکل در شوشتر مشاهده می شود .

برخورد مردم شوشتر با شما چگونه بوده است؟

مردم شوشتر مهربان و خونگرم هستند و سعی داشتند ما را راهنمایی کنند ولی مشکل مردم شوشتر همان عدم تسلط به زبان انگلیسی با توریستها می باشد .

شما ساعتها داخل شهر شوشتر بوده اید بدون اینکه بتوانید آثار تاریخی شوشتر را مشاهده نمایید ، آیا ناخرسند از شوشتر می روید؟

تنها مشکل شوشتر نداشتن راهنمای توریست نیست بلکه شوشتر مشکلات دیگری هم دارد . مثلا ما در خیابانهای شوشتر می بینیم که مردم زباله خود را بر روی زمین می انداختند و این کار باعث شده که خیابانهای شوشتر کثیف بشود . ولی در لهستان شما هرگز زباله بر روی زمین نمی بینید .

باید مسئولان شوشتر به مردم بگویند که به چه دلیل نباید زباله خود را بر روی زمین بیندازند . زیرا قرار نیست این زباله ها جذب طبیعت بشوند و از نظر بهداشتی هم بسیار نامناسب است .

همچنین خودروهایی که در شوشتر هستند یا فرسوده هستند و یا سالها است که در لهستان دیگر تولید نمی شوند . مردم شوشتر باید توجه بیشتری به قوانین رانندگی داشته باشند زیرا اینگونه رانندگی خطرناک است .

چه صحبتی با مسئولان شوشتر دارید؟

مسئولان توجه بیشتری به مشکلات شوشتر و مردم داشته باشند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.