۳۰۰ کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران شوشتر اهدا شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: همایش موتورسیکلت سواران همزمان با پنجمین روز از هفته ایمنی حمل و نقل و یادمان قربانیان سوانح رانندگی با حضور مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان، پلیس راه استان، اداره کل تربیت بدنی استان و مسئولان محلی در شهرستان شوشتر برگزار شد.

در این همایش مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان اذعان داشت: موتور سواران بدلیل نوع برخورد در تصادفات و نداشتن کابین و حفاظ مناسب از آسیب پذیر ترین کاربران جاده ای هستند و سهم بالایی از صدمات و تلفات رانندگی به خود اختصاص داده اند.

مسعود مصدقی گفت: ضربه به سر عامل قریب به ۶۰ درصد مرگ و میر موتور سواران در تصادفات جاده ای است. از این رو استفاده از کلاه ایمنی توسط موتور سواران از اهمیت بسزایی در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای برخوردار است.
مصدقی خاطر نشان ساخت: در استان خوزستان ۲۴ درصد از کاربران جاده ای موتور سیکلت سواران هستند  و قریب به ۱۸،۵ درصد از تلفات رانندگی در کشور متعلق به کاربرانی است که از موتور سیکلت بعنوان وسیله نقلیه در جاده تردد دارند به همین جهت  فرهنگ سازی میان موتورسواران و استفاده از تجهیزات ایمنی بویژه کلاه ایمنی و دستکش، نقش مهمی در ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای را به همراه خواهد داشت.
در پایان مراسم تعداد ۳۰۰ کلاه ایمنی به موتور سواران شرستان شوشتر اهداء گردید​
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.