پنج‌شنبه در شوشتر چه خبر بود؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: جمعه پیش در یکی از هتل‌های شوشتر به همت تعدادی از مردم شهر، مراسمی برگزار شد تا از عده‌ای گردشگر به خاطر اتفاقات ناراحت‌کننده‌ای که افتاده بود، دلجویی شود تا شوشتر به خاطره‌ای تلخ برای گردشگران تبدیل نشود.

«دادبه سلمان»، مدیر رستوران و موزه مستوفی و مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری شوشتر می‌گوید: تعداد گردشگران شوشتر در یک سال گذشته آنقدر زیاد شده است که متأسفانه برخی اتفاقات باعث می‌شود هر چه رشته‌ایم پنبه شود.

داستانی که «سلمان» از اتفاقات رخ داده در شوشتر برای خبرنگار گردشگری ایسنا تعریف می‌کند از این قرار است: پنج‌شنبه‌ هفته پیش تعدادی گردشگر ایرانی وقتی به رستوران آمدند، لحن اعتراض‌آمیزی نسبت به مردم و شهر شوشتر داشتند. آن‌ها تازه به شهر رسیده بودند و منتظر تاکسی بودند که دو جوان موتورسوار روی صورت‌شان اسپری گاز فلفل می‌زنند که سه نفرشان بعد از چند ثانیه احساس سوزش شدید می‌کنند. مردم محل به کمک آن‌ها می‌آیند و ماجرا را به پلیس ۱۱۰ و اداره اماکن گزارش می‌دهند.

او ادامه می‌دهد: این گردشگران از اتفاقی که رخ داده خیلی ناراحت و عصبانی بودند و قصد داشتند شهر را بلافاصله ترک کنند، اما ما از مدیر هتل محل اقامت‌شان خواستیم آن‌ها را تا صبح جمعه نگه دارد تا از ایشان دلجویی و عذرخواهی کنیم؛ اما آن‌ها از این اتفاق به‌قدری ناراحت بودند که بدون دیدن آثار تاریخی و جهانی شوشتر، شهر را ترک کردند.

مدیر مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری شوشتر به اتفاق دیگری که مردادماه امسال برای تعدادی از گردشگران خارجی رخ داده بود، اشاره می‌کند و می‌گوید: ۲۱ مردادماه امسال کنار پل تاریخی شادروان در حالی که گروهی از توراپراتورهای اتریشی مشغول بازدید بودند، دو نفر به زورگیری از آن‌ها اقدام کردند و بعد هم متواری شدند. موضوع همان موقع به پلیس و اداره اتباع خارجی اطلاع داده شد. با آن‌که مظنون‌ها شناسایی شدند، اما طبق اطلاعات اداره اماکن در شوشتر آن‌ها هنوز متواری هستند.

آن‌طور که سلمان می‌گوید: این اتفاق‌ها اگرچه در شهر شوشتر موردی رخ داده، اما از این جهت که سبب تخریب چهره‌ی شهر و ایجاد ناامنی می‌شود، برای مردمان شوشتر نگران‌کننده است.

او بیان می‌کند: تعداد گردشگران شهر تاریخی شوشتر که دارنده‌ی دهمین اثر ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت است، در یک سال گذشته بسیار افزایش داشته و مجموعه گردشگری ما تا تابستان سال آینده ۳۳ قرارداد با آژانس‌ها برای اجرای تورهای خارجی در این شهر بسته است و حالا هم در انتظار ورود موج جدیدی از گردشگران به شوشتر هستیم؛ ولی متأسفانه چنین اتفاقاتی باعث می‌شود تلاش‌ها و بازاریابی‌های ما برای مطرح کردن شوشتر از بین برود و چهره این شهر تاریخی مخدوش شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.