مدارس شادگان ۲ هفته تعطیل شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سرپرست فرمانداری شادگان گفت: بر اساس تصمیم اعضای ستاد مبارزه با کرونا و به منظور جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به این ویروس مرگبار ، همه مدارس شهرستان شادگان در تمامی مقاطع از دوشنبه ۲۱ مهر به مدت ۲ هفته تعطیل می‌باشند.

به گزارش ایرنا امید صبری‌پور یکشنبه در نشست شورای اداری شادگان اظهار داشت: در این مدت فرآیند آموزش از طریق بستر فضای مجازی و به صورت غیرحضوری در شهرستان شادگان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه افراد و کارکنان ادارات در شادگان که مشکوک به کرونا هستند باید از مراجعه به ادارات و اماکن عمومی خودداری کنند گفت: مصوبات ستاد مدیریت کرونا در شادگان  شامل تعطیلی سالن‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها، ممنوع بودن مراسم عزاداری و جشن‌های عروسی و هر گونه تجمع اعلام شده است که لازم الاجراست.
سرپرست فرمانداری شادگان در ادامه با تشریح وضعیت اشتغال در این شهرستان ضمن تاکید بر استفاده از نیروی کار بومی در شرکت فولاد این شهرستان گفت: نظارت مستمر بر استفاده از نیروی بومی در کارخانه فولاد شادگان صورت خواهد گرفت.

صبری پور گفت:به منظور توسعه اشتغال و بهبود سطح معیشت مردم منطقه، توسعه اشتغال بومی در شرکت فولاد شادگان الزامی است.

وی افزود: برای کاهش معضل بیکاری در شهرستان باید از همه ظرفیت‌های اشتغال بابکارگیری نیروهای بومی استفاده شود و در صورت نیاز به تخصص، دستگاه‌های مسوول با ارائه آموزش‌های لازم، نیروهای  متخصص و مورد نیاز را تربیت و جذب بازار کار کنند.

سرپرست فرمانداری شادگان گفت: شرکت فولاد شادگان باید بکارگیری نیروی بومی در شرکت‌های حمل‌ونقل و پیمانکاری طرف قرارداد در اولویت قرار دهد.

وی در ادامه خواستار رفع مشکلات ترخیص کالا در بندر شادگان شد و بیان کرد: در بندر شادگان به دلیل مشکلات اداری مقدار زیادی از کالاهای بخش خصوصی دپو شده که از امروز ترخیص آنها آغاز خواهد شد.

صبری‌پور حفظ اشتغال موجود در بندرتجاری شادگان و لزوم رونق بیش از پیش آن را مورد تاکید قرار داد و افزود:با پیگیری مسوولان استانی و کسب مجوزهای لازم باید قوانین گمرکی در این بندر به صورت کامل اجرا شود.

صبری‌پور در ادامه خواستار هماهنگی بین دستگاهی در شهرستان شادگان شد و گفت: تمامی مدیران شهرستان باید برای جذب اعتبارات عمرانی و فرهنگی ارتباط نزدیک‌تری با مدیران کل داشته باشند و در صورتی که اعتبارات بدلیل نداشتن برنامه به خزانه بازگردد مدیر مورد نظر با برخورد قضایی مواجه خواهد شد.
شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان قرار دارد.

استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و شمار مبتلایان به این بیماری با آغاز فصل پاییز روند افزایشی به خود گرفته است.

 

مطالب پیشنهادی