کاهش ارتفاع آبگرفتگی در روستاهای شادگان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: فرماندار شادگان با اشاره به کاهش ارتفاع سطح آبگرفتگی در روستاهای این شهرستان، گفت: ارتفاع آب در روستاهای آبگرفته بین ۳۰ تا پنج سانتی‌متر است.

سعید حاجیان در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: در پی افزایش حجم آب ناشی از روان‌آب‌های رودخانه کارون و بالا رفتن سطح نهر بحره، سیلاب ۳۰ روستای بخش مرکزی و خنافره را تهدید می‌کرد که اکنون هشت روستای این شهرستان از ۱۰ تا صد در صد دچار آبگرفتگی هستند.
وی با اشاره به کاهش ارتفاع سطح آبگرفتگی روستاهای این شهرستان، افزود: ارتفاع آب در روستاهای آبگرفته بین ۳۰ تا پنج سانتی‌متر است. همچنین پیش از این تردد در مسیر دریسیه امکان‌پذیر نبود اما اکنون تردد در این مسیر مشکلی ندارد و تنها محدوده ۵۰۰ تا ۸۰۰ متری دچار آبگرفتگی است.
فرماندار شادگان بیان کرد: نفوذ آب به روستاها کاهش یافته و تقریبا وضعیت روستاها استقرار یافته است. همچنین به نظر می‌رسد سیلاب را پشت سر گذاشته‌ایم و شاید یک هفته تا ۱۰ روز طول بکشد تا آب فروکش کند.
حاجیان با اشاره به آبگرفتگی جاده دارخوین – شادگان در چند روز گذشته، گفت: علیرغم اینکه ۶۰ درصد این مسیر با شدت و ضعف دچار آبگرفتگی است اما این مسیر نیز بازگشایی شده و تردد در آن امکان‌پذیر است.
مطالب پیشنهادی