با حکم دادگاه کیفری؛ شکارچیان متخلف تالاب شادگان را پاکسازی می‌کنند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان از صدور هشتمین حکم پاکسازی تالاب شادگان برای متخلفین شکار و صید از سوی دادگاه کیفری شادگان خبر داد.

محمدحسن فقیه اظهار کرد: هشتمین حکم پاکسازی تالاب شادگان به مدت ۲۰ ساعت توسط دادگاه شهرستان شاگان برای متخلفین شکار و صید که بر خلاف قانون و مقررات محیط زیست اقدام به شکار و صید پرنده و ماهی در تالاب شادگان کرده‌اند، صادر شد.

وی افزود: این حکم به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی، برای آقایان “ع.ش” و “ج.ش” به دلیل جرم ارتکابی و به منظور تنویر و ترویج فرهنگ زیست محیطی و جلوه نمودن اهمیت زیست محیطی تالاب‌ها و البته با رضایت کامل این دو متخلف، صادر شده و به موجب آن، خدمات رایگان به مدت ۲۰ ساعت و با نظارت اداره محیط زیست شادگان با پاکسازی در منطقه‌ای از تالاب توسط این دو متخلف انجام می‌شود.

فقیه گفت: به کار گیری این آیین‌نامه می‌تواند حداقل افراد را به اهمیت حفظ طبیعت و محیط زیست متنبه کند و از غنیمت گرفتن جرایم مالی که بیشتر متخلفین توانایی پرداخت جرایم را داشته ولی باز به جرم شکار یا صید و تخریب می‌پردازند، تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: این حکم تاکنون برای ۸ متخلف در حوزه استحفاظی شهرستان شادگان اجرا شده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.