۹ میلیون بچه ماهی در تالاب شادگان رها شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس اداره شیلات شادگان از رهاسازی ۹ میلیون و ۴۲۰ هزار بچه ماهی در تالاب بین اللملی شادگان خبر داد.

ناجی نواصری اظهار کرد: در سال جاری با توجه به اهمیت احیای مجدد ذخایر ماهیان تالابی در تالاب بین المللی شادگان، با مساعدت اداره کل شیلات استان خوزستان ۹ میلیون و ۴۲۰ هزار بچه ماهی از گونه های مختلف بومی شهرستان در تالاب رهاسازی شد.

وی، از «بنی»، «برزم»، «گطان»، «عنزه» و «شیربت» به عنوان گونه‌های رهاسازی شده در تالاب شادگان یاد کرد.

رئیس اداره شیلات شادگان ادامه داد: این تعداد بچه ماهی به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان، اشتغال و بهبود معیشتی ساکنان روستاهای اطراف تالاب و روستای گردشگری صراخیه رهاسازی شد و امیدواریم با حفاظت از محیط زیست آبزیان تالاب، رشد آبزیان‌ فراهم شده و از اتلاف سرمایه های تالاب جلوگیری به عمل آید.

وی ادامه داد: رهاسازی گونه های بومی در تالاب به منظور حفظ ذخایر آبزیان یکی از مهمترین کارهایی است که شیلات در این راستا انجام می دهد.

نواصری در پایان گفت: اداره شیلات به عنوان متولی حفظ، احیا و بازسازی ذخایر تالاب برنامه ریزی های خوبی برای رهاسازی تعداد بیشتر بچه ماهیان بومی داشت و توانسته با مدیریت منسجم و هماهنگ در راستای بازسازی گونه های بومی موفق عمل کند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.