۲۵ روستای شادگان در معرض خطر سیلاب

عصر جنوب – asrejonoob.ir: فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شادگان گفت:۲۵ روستای شادگان که در حاشیه رودخانه های کارون و جراحی است، در معرض خطر سیلاب قرار دارد.

بهروز فرج اللهی شامگاه جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان شادگان در سالن اجتماعات فرمانداری، گفت:۲۵ روستای شادگان در معرض سیلاب شهرستان دارای جمعیتی حدود ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر می باشد.
وی با تشریح تمهیدات مسئولان شهرستانی در راستای هدایت سیلاب در حاشیه رودخانه ها، گفت:تمهیدات لازم برای مقابله با طغیان رودخانه ها اندیشیده شده است.
فرج اللهی افزود:اطلاع رسانی به روستائیان و کشاورزان برای آمادگی مقابله با بحران نیز انجام شده است.
فرماندار شادگان در ادامه سخنانش به ساکنان حاشیه تالاب شادگان در خصوص بالا آمدن آب و بروز سیلاب هشدار داد و گفت:ساکنان حاشیه تالاب و ساکنان روستای صراخیه در معرض خطر سیلاب هستند.
وی در پایان سخنانش گفت:به کشاورزانی که در این سیلاب دچار خسارت شوند با ارائه مستندات از خسارت های کشاورزی، اعتبارات خسارت پرداخت می شود.
بارشهای سه روز گذشته در شمال خوزستان و استانهای مجاور آن باعث افزایش روان آبها و نیز طغیان رودخانه کارون در استان خوزستان شده است.
طغیان کارون در شهرهای دزفول، شوش و شوشتر در استان خوزستان باعث به زیر آب رفتن چندین روستا و نیز تخریب بخش عظیمی از اراضی کشاورزی این مناطق شده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.