فرماندار: نرخ بیکاری در شادگان ۳۶ درصد است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار شادگان گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان ۳۶ درصد است و مشکلات مالی و مدیریتی از عوامل موثر در بیکاری مردم شادگان به شمار می‌رود.

بهروز فرج اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به تولیدات بالای خرمای شهرستان باید صنایع تبدیلی با هدف اشتغالزایی در شادگان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته مشکلات مدیریتی از عواملی بود که موجب بالا رفتن نرخ بیکاری شهرستان شد، افزود: نبود کارخانه، تاسیسات و فعالیت نکردن بنگاه‌های اقتصادی و کارگاه‌ها در شهرک‌های صنعتی یکی دیگر از مشکلات این شهرستان و عوامل زمینه ساز بیکاری است.

فرج اللهی تصریح کرد: کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی که در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده‌اند یا واحدهایی که برای تکمیل شدن، دچار مشکلات مالی هستند و یا واحدهایی که سرمایه در گردشی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی خود ندارند موجب افزایش نرخ بیکاری شادگان شده است. اگر بانک‌های عامل که تسهیلاتی به این کارگاه‌ها پرداخت کرده‌اند تدابیری بیندیشیند که هم شاهد بازگشت پول خود باشند و نیز کمکی به فعال شدن کارگاه‌ها شود، میزان بیکاری شهرستان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شغل ۷۰ درصد از مردم این شهرستان کشاورزی است، تصریح کرد: زندگی مردم این شهرستان وابسته به نخیلات است اما کمبود آب، خشکسالی و عدم مدیریت صحیح آب در بالادست موجب شده است تا بسیاری از نخیلات شهرستان، خشک و عده زیادی از مردم شادگان بیکار شوند.

فرج‌ اللهی ادامه داد: با فعال شدن بندر شادگان فرصت‌های شغلی مناسبی برای مردم این شهرستان ایجاد شد و بخش از نرخ بیکاری شادگان را کاهش داد اما مساله خشکسالی نخلیات دوباره میزان این جمعیت را افزایش داد.

فرماندار شادگان در خصوص ارائه راهکارهایی برای کاهش جمعیت بیکاران شهرستان عنوان کرد: فعال کردن بنگاه های اقتصادی در شهرک‌های صنعتی، فعال کردن بندر شادگان و مدیریت صحیح آب کشاورزی برای تامین آب نخیلات این شهرستان از راهکارهایی است که می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری شادگان کمک کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.