۱۰۰۰ نخل در خنافره شاگان خاکستر شد/ علت آتش سوزی: خشکسالی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عصر امروز آتش مهیبی نخلستان‌ها شهر خنافره را فرا گرفت که این حادثه باعث تلف شدن بیش از یک‌هزار اصله نخل شد.

نعمت‌الله آلبوغبیش عصر امروز به همراه شهرداران شادگان و خنافره در محل آتش‌سوزی حاضر شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر فراوان از تمام کسانی که در مهار آتش‌سوزی همکاری کرده بودند بویژه مردم بخش خنافره و شهرداران شادگان و خنافره و همچنین شهرداری دارخوین و ادارات آبفار و راه و شهرسازی اظهار داشت: اقدام به موقع همه نیروها باعث مهار آتش‌سوزی و جلوگیری از گسترش آن در سطح وسیع‌تر شد.

وی افزود: اگر همت نخل‌داران و اقدام به موقع این عزیزان نبود چه بسا عمده نخیلات شادگان که در بخش خنافره متمرکز شده است با فاجعه جبران‌ناپذیر مواجه می‌شد.

معاون فرماندار شادگان، خشکسالی را یکی از عوامل بسیار موثر در فراهم شدن زمینه آتش‌سوزی نخیلات بخش خنافره عنوان کرد و گفت: موضوع آتش‌سوزی به مدیر‌کل مدیریت بحران استان منعکس شد و بر ضرورت تامین به موقع آب مورد نیاز کشت‌های مستمر بویژه نخیلات و افزایش سهمیه تعیین شده تاکید شد.

آلبوغبیش گفت: قول مساعد پیگیری و اقدام لازم توسط مدیر‌کل محترم مدیریت بحران استان داده شد که امیدواریم با وجود کم آبی شدید، این خواسته به حق نخلداران محقق شود.

وی، در رابطه با چگونگی جبران خسارات وارده خاطر‌نشان کرد: متاسفانه فقط محصول خرما یعنی ثمره نخیلات بیمه شده و تنه نخل بیمه نبوده و از این جهت غرامتی به نخلداران پرداخت نمی‌شود که نیاز است در این زمینه به طریقی توسط متولیان امور چاره‌اندیشی و جبران خسارت شود.

آلبوغبیش در پایان گفت: برای مهار آتش‌سوزی تعداد چهار دستگاه آتش‌نشانی، دو دستگاه تانکر آبرسانی، یک دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر بکار گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان شادگان حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله (نفر) نخل خرما وجود دارد که عمده آنها در بخش خنافره واقع شده است.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.