درگیری طایفه ای و تیراندازی در شادگان ۵ مجروح برجای گذاشت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: ‌معاون درمان بیمارستان گلستان اهواز از رسیدگی به پنج مجروح یک نزاع طایفه‌ای که در شهرستان شادگان به وقوع پیوسته، خبر داد.
اسدالله چراغی اظهارکرد: از پنج مجروح حادثه تیراندازی در شهرستان شادگان که امروز(سه‌شنبه) به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شده‌اند، یک مجروح وضعیت بهتری نسبت به بقیه داشت و گلوله به انگشت وی اصابت کرده بود. این بیمار پس از انجام اقدامات درمانی مرخص شد ولی چهار مجروح دیگر که مورد اصابت گلوله در ناحیه شکم، دست، پا و قفسه‌سینه بوده قرار گرفته‌اند، هم​اکنون در اورژانس بیمارستان به سر می​برند.

وی با بیان اینکه این بیماران نسبتا بدحال نیستند ولی فعلا باید تحت نظر باشند، افزود: این حادثه تیراندازی در شهرستان شادگان و به دلیل نزاع طایفه‌ای اتفاق افتاده و همگی حادثه‌دیدگان مرد بوده و یکی از آنها نیز خردسال است.

معاون درمان بیمارستان گلستان اهواز با تاکید بر لزوم فرهنگ​سازی در زمینه حذف سنت غلط تیراندازی در میان طایفه‌ها، گفت: برای فرهنگ‌سازی باید به صورت ریشه​ای و بنیادی اقدام شود. از سوی دیگر برای حل اختلاف بین طایفه‌ها باید بزرگان پا در میانی کرده و در نزاع یا تنش، از سوی بزرگان طایفه​ها اجازه داده نشود که مساله به تیراندازی منتهی شود؛ زیرا سرانجام به یک بحران منجر خواهد شد.

چراغی عنوان کرد: سلاح و مهمات غیرمجاز نباید به صورت عادی و عامیانه مورد استفاده قرار گیرد، زیرا در نهایت منجر به ورود خسارت جانی به افراد و وارد آمدن هزینه​های اضافی به بخش درمانی کشور خواهد شد.

منبع: بولتن نیوز/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • سلام مردم شادگان بسیار مهربان ودوست داشتنی وروحی لطیف می باشند با پا در میانی میشود این معضل را حل کرد .فرهنگ سازی مهم است همه باید دست به دست هم دهند وبای این مسکل تدابیر لازم اتخاذ کنند.
  • خدا عاقبت هممونو ختم به خیر کنه