تنها خواسته کشاورزان شادگانی تامین آب مورد نیاز است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  معاون فرماندار شادگان گفت: تنها خواسته کشاورزان این منطقه، لایروبی انهار و تامین آب مطلوب و مستمر مورد نیاز برای کشت و زرع و تولید محصولات کشاورزی است.

نعمت‌الله آلبوغبیش در حاشیه بازدید از نخیلات و مزارع شادگان، اظهار کرد: در سالی که شعار بهداشتی آن «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» عنوان شده، تصمیم گرفته شد که به طور مستمر به همراه متولیان امور کشاورزی از مزارع شهرستان به‌ منظور بررسی مشکلات فراروی کشاورزان و نظارت بر عملکرد آنان، بازدید شود.

وی افزود: در همین راستا از نخیلات، مزارع و باغات خیار، بامیه، خربزه و… بازدید به‌ عمل آمد تا به بررسی و رفع مشکلات کشاورزان هر چه بیشتر رسیدگی شود.

معاون فرماندار شادگان در ادامه از وضعیت مزارع و برداشت محصولات مشاهده شده ابراز خرسندی کرد و گفت: آنچه در این بازدید بیشتر جلب توجه می‌کرد اشتغال به صورت خانوادگی در مزارع است و از کودکان خردسال تا پیرمرد ۹۰ ساله، زن و مرد با نشاط فراوان مشغول فعالیت بودند.

آلبوغبیش عنوان کرد: تنها خواسته این کشاورزان، لایروبی انهار و تامین آب مطلوب و مستمر مورد نیاز برای کشت و زرع و تولید محصولات کشاورزی است که امیدواریم بتوانیم خواسته آنان را برآورده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان شادگان یک منطقه کشاورزی با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نخل خرما و بیش از ۶۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت و تولید سالانه بیش از ۶۰ هزار تن خرما، ۳۰ هزار تن گندم، ۳۰ هزار تن شلتوک و تناژ قابل توجه دیگر محصولات کشاورزی اعم از جو، صیفی‌جات، سبزیجات و انواع دام سبک و سنگین همچنین ۶۰ واحد مرغداری، ۳۶ مجتمع پرورش اسب، ۳۲ کارگاه بسته بندی و صادرات خرما و ۲۵ کارخانه برنج کوبی است.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.