تالاب بین‌المللی شادگان در حال نابودی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دبیر نظام صنفی کشاورزی شادگان با بیان اینکه تالاب بین‌المللی شادگان عملا در حال نابودی است،‌ گفت: زندگی مردم این منطقه که شغل اصلی آنها کشاورزی‌ است بستگی به زنده ماندن تالاب دارد.
هوشنگ مقامسی اظهار کرد: تالاب بین‌المللی شادگان از بزرگترین کانون‌های گرد و غبار است و متاسفانه به‌ دلیل خشکسالی در آستانه نابودی قرار دارد و مسئولان هم عملا اراده‌ای برای بهبود وضعیت تالاب ندارند.

وی افزود: تالاب شادگان به‌ عنوان تصفیه هوای شهری عمل می‌کند که با خشک شدن و تخریب آن شاهد وضعیت نامطلوبی از لحاظ زیست محیطی خواهیم بود.

دبیر نظام صنفی کشاورزی شادگان تصریح کرد: متاسفانه زه آب حاصل از شست‌وشوی زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های بالادست، شرکت‌ها و فاضلاب‌های شهری هم به درون تالاب شادگان سرازیر می‌شود که اثرات مخربی بر تالاب گذاشته است.

مقامسی عنوان کرد: تاخیر در آبیاری اراضی کشاورزی، مشکلاتی را برای کشاورزان، به‌ویژه تولید محصولات کشاورزی و اشتغال ناشی از آن به‌وجود می‌آورد زیرا وقتی آب مورد نیاز برای کشاورزان وجود نداشته باشد قطعا کشاورزان نمی‌توانند هیچ‌گونه قرارداد آب منعقد کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان عنوان‌ کرد: زمین​‌های کشاورز شهرستان زمین‌های مستعدی است و نیاز است مسئولان به ظرفیت​‌های کشاورزی این شهرستان توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به سفر قریب الوقوع ابتکار رئیس سازمان محیط زیست به خوزستان از مسئولان استان خواست زمینه را برای حضور وی در شادگان و بازدید از تالاب بین‌المللی شادگان فراهم کنند زیرا وضعیت زندگی مردم این منطقه که شغل اصلی آنها کشاورزی‌ است بستگی به زنده ماندن تالاب دارد.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.