پراخت غرامت بیمه به نخلداران شادگانی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون فرماندار شادگان از پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال غرامت بیمه محصول خرما به نخلداران این شهرستان خبر داد.

نعمت‌الله آلبوغبیش در حاشیه جلسه شورای کشاورزی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار داشت: در سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال بابت غرامت بیمه محصول خرما به نخلداران خسارت دیده پرداخت شده و حداکثر تا دو هفته آینده جمعا مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال به‌عنوان غرامت بیمه محصول خرما به ۹ هزار و ۴۸۸ نخلدار متضرر شادگانی پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه به کمبود آب کشاورزی و نارضایتی کشاورزان و نخلداران از بابت عدم تامین به موقع آب کشاورزی و بالا بودن EC آب اشاره کرد و افزود: خشکسالی‌های اخیر، خسارات عمده‌ای به محصولات کشاورزی و نخیلات استان وارد کرده و شهرستان به دلیل واقع شدن در انتهای رودخانه جراحی، نسبت به شهرستان‌های بالادست خسارات مضاعف‌تری متحمل شده است.

معاون فرماندار شادگان، خطاب به نماینده سازمان آب و برق خوزستان و مدیر امور آب منطقه جنوب و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری زهره و جراحی تاکید کرد: ضمن مدیریت صحیح آب و توزیع عادلانه آن و تامین سهمیه آب زراعی شادگان، حداقل همانند شهرستان‌های بالادست، نسبت به انعکاس معضل بی‌آبی شهرستان به مسئولان استانی و کشوری اقدام کنند.

آلبوغبیش در پایان خود بر لزوم به‌کارگیری کارشناسان بومی توسط شرکت‌های بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: در سال زراعی جاری تاکنون ۳۱ هزار و ۹۷۲ هکتار محصولات کشاورزی شامل ۲۷ هزار و ۷۳۰ هکتار گندم، ۴ هزار و ۴۰ هکتار جو و ۲۰۲ هکتار کلزا توسط شرکت‌های بیمه گر در سطح شهرستان بیمه شده‌اند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.