استیضاح دومین وزیر روحانی کلید خورد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: پس از استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری دولت یازدهم، این بار علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سیبل هدف استیضاح مجلس قرار گرفته است.

در حالیکه وزارت علوم و تحقیقات به تازگی از بلاتکلیفی های بعد از استیضاح وزیر سامان یافته، امضاهای متعددی پای درخواست استیضاح وزیر آموزش و پرورش حک می شود.

پس از رأی عدم اعتماد مجلس به محمدعلی نجفی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، علی‌اصغر فانی به عنوان سرپرست این وزارت‌خانه منصوب شد و در ۲۷ مهر ۹۲ از سوی رئیس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

او در تاریخ ۵ آبان ماه با ۱۸۵ رأی موافق، ۵۳ رأی مخالف و ۲۴ رأی ممتنع وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم شد. وزیر ۶۰ ساله دولت یازدهم در کمتر از ۵ ماه به خاطر انتصاب برخی مدیرانی که گرایش اصلاح طلبی داشتند، از مجلس نهم کارت زرد گرفت و چهارمین وزیر اخطاری دولت شد.

فانی چند ماهیست که در لیست وزرای استیضاحی قرار دارد که با پررنگ شدن استیضاح وزیر علوم ، توجه ها به او کم شد و اکنون پس از مشخص شدن تکلیف وزارت علوم و روی کار آمدن وزیر جدی، اخبار حاکی از اصرار درخواست کنندگان استیضاح برای اعلام وصول است.

” انتصاب مدیران سیاسی و ناکارآمد در آموزش و پرورش، برگشت به‌ کار نیروهای بازنشسته، عدم اجرای قانون استخدام مربیان پیش ‌دبستانی، حق ‌التدریسی و مربیان نهضت سواد آموزی، عدم توجه به بیمه‌ های درمان و تکمیلی فرهنگیان و عدم توجه به حوزه تربیتی دانش‌آموزان” از جمله محورهای عنوان شده در درخواست استیضاح فانی است.

یکی از نمایندگان مجلس که خواست نامش فاش نشود، عنوان کرد که به زودی استیضاح فانی اعلام وصول شده و قطعا رای اعتماد مجلس را به دست نخواهد آورد.

او همچنین از حضور نمایندگانی از این وزارتخانه در مجلس خبر داد و افزود: برخی معاونان و مدیران از وزارت آموزش و پرورش در مجلس حاضر می شوند و برای منتفی شدن این استیضاح تلاش هایی کرده اند، اما نمایندگان امضا کننده استیضاح مصر بر این استیضاح و برکناری فانی هستند.

گفته می شود درخواست استیضاح فانی بیش از ۱۰۰ امضا داشته و در اختیار هیات رئیسه قرار گرفته است. همچنین طبق اخبار رسیده جمع کثیری از امضا کنندگان این استیضاح ، استیضاح فرجی دانا را نیز امضا کرده بودند

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • این کار نماینده مجلس شهرستان بهشر از توابع استان مازندران است ریس اداره را عوض کرده نماینده این کار را کرد قبلا تهدیدش کرده بود قبلا همین کار را کرد و وزیر بهداشت مجبور شد معاون یکی از مدران کل بهداشت استان را عوض کنند بخدا اینها باید روز قیامت جواب پس بدهند.