“اعتماد” و دیپلماسی هسته ای

عصر جنوب: روزنامه اعتماد در شماره روز شنبه خبرهای دیپلماسی هسته‌ای پیش از لابی مسقط و تظاهرات خشم فلسطینیان را برای صفحه نخست انتخاب کرد.

این روزنامه تیتر یک را به عنوان دیپلماسی هسته‌ای پیش از لابی مسقط، اختصاص داد و نوشت: ارسال چهارمین نامه از باراک اوباما رییس جمهور ایالات متحده به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران هنوز در پیچ و خم تایید و تکذیب‌های متفاوت قرار دارد. روزنامه وال استریت ژورنال درست ۴۸ ساعت پس از اعلام خبر پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره‌ای کنگره و باخت سنگین اما قابل پیش بینی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و سنا، مدعی شد رییس جمهور آمریکا ماه گذشته با ارسال نامه‌ای به تهران، به تشریح منافع مشترک ۲ کشور در مبارزه با داعش پرداخته است. در صورت صحت این خبر این چهارمین بار است که باراک اوباما از زمان تکیه دادن بر کرسی ریاست جمهوری در کاخ سفید برای عالی رتبه ترین مقام جمهوری اسلامی ایران نامه می‌نویسد. پیش بینی محتوای این نامه محرمانه با توجه به پرونده‌های منطقه‌آی روی میز باراک اوباما کار چندان سختی نیست؛ داعش و مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵٫ وال استریت ژورنال در خبر خود ادعا کرده است که اوباما در این نامه بر منفعت مشترک همکاری ایران و آمریکا در جلوگیری از پیشرفت گروه تروریستی داعش تاکید کرده و همچنین تلاش کرده رضایت رهبر عالی ایران در مذاکرات هسته‌ای پیش رو را نیز جلب کند.

روزنامه اعتماد با برجسته کردن موضوع تظاهرات خشم فلسطینیان، نوشت: به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا ساکنان غزه دیروز، روز خود را با وحشت از شنیدن صدای حدود ۱۵ انفجار مختلف آغاز کردند. بعد خبر رسید که این انفجارها خانه‌های رهبران جنبش فتح و همچنین تریبون دهمین یادبود وفات یاسر عرفات را هدف قرار داده است. فایز ابوعیطه سخنگوی جنبش فتح در این خصوص گزارش داد: افراد ناشناس یک بمب بزرگ در خودروی شخصی من جاسازی کرده و آن را مقابل خانه‌ام در شهرک جبالیا منفجر کردند و بر اثر این انفجار این خودرو به طور کامل از بین رفت و آسیب زیادی نیز به خانه‌ام وارد شد. اگر چه این حملات به کسی آسیب نرسانده اما موجب نگرانی امنیتی در غزه و فلسطین شده است. حماس این انفجارها را اقدامی جنایت آمیز توصیف کرده است اما باز هم برخی انگشت اشاره را به سوی حماس گرفته‌اند. در حالی که نیروهای اسراییلی تدابیر امنیتی شدیدی را در اطراف مسجدالاقصی و قدس اتخاذ کرده و جوانان خشمگین فلسطینی در کرانه باختری سنگ به دست شده‌اند، این سلسله انفجارها این سوال را ایجاد می‌کند که چرا غزه بار دیگر دچار انفجار و حریق می‌شود، آن هم با سلسله انفجارهایی که منازل مسکونی و خودروهای شخصی رهبران فتح را نشانه می‌گیرد؟

سختی‌ها را به خاطر شادی مردم تحمل می‌کنم، تیتر دیگر این روزنامه است. رامبد جوان کارگردان برنامه خندوانه گفت: خندوانه از جنس کار تازه‌ای برخوردار بود و بسیاری از زوایای آن با وجود تمام برنامه ریزی‌هایی که روی آن کردیم برای ما هم تازه و جدید بود و در تولید هر قسمت با اتفاقات تازه‌آی مواجه شدیم اما تمام این سختی‌ها و فشارها را به خاطر هدف والایی که در تولید برنامه یعنی شادی مردم داشتیم تحمل کردیم چراکه فکر می‌کردیم هیچ چیزی به جز لبخند مردم باعث در رفتن خستگی ما نمی‌شود.

روزنامه اعتماد با مطرح کردن خبر تا کنون به زنان اجازه تک خوانی نداده‌ایم، نوشت: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه شناسنامه گفت: مساله موسیقی از جمله مسایلی بود که در ابتدای انقلاب بسیار مطرح بود؛ امام (ره) حدود این مساله را مطرح نکردند ولیکن اذعان داشتند که به گونه‌ای عمل نشود که سر و صدای علمای بلاد برخیزد، به دلیل برخی ملاحظات اصلا تا به حال اجازه تک خوانی به خانم‌ها در جمع آقایان داده نشده است. ۲ مورد گروه‌های خانم‌ها بوده است که در بین آن نیز خواننده زن بوده است فقط این ۲ مورد برای خانم‌ها اجرا شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.