کلکسیون «پتروشیمی اروند» در شکستن رکوردها تکمیل شد!

شرکت پتروشیمی اروند در شش ماهه نخست سال جاری، در کنار صادرات موفق و ارزآوری چشم‌گیر، عنوان شرکت برتر بورس کالا در رینگ پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی را کسب کرد تا کلکسیون رکوردهای خود در تولید، فروش، معاملات بورس، صادراتِ موفق، ارزآوری و خلق ارزش‌ها را کامل کند. 

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش روابط عمومی پتروشیمی اروند، این شرکت طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ با تحقق ۱۱۷ درصدی بودجه و افزایش ۲۸۹ درصدی درآمدهای عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال قبل سود ۳۹۰۰۰ میلیارد ریالی را محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بر این اساس؛ کارکنان پتروشیمی اروند، در صادرات محصول پر ارزش S-PVC با فروش ۵۸۶۸۳ تن، ۱۳۴درصد از برنامه مصوب سال ۱۴۰۰ را محقق که منجر به افزایش ارزآوری ۲۵۰ درصدی نسبت به بودجه شده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد تاریخی ۵۲۵ درصدی را خلق نموده اند.

شرکت پتروشیمی اروند در بخش صادرات محصول E- PVC نیز عملکرد خیره کننده‌ای را به رخ کشیده و با افزایش ۲۳۰درصدی تناژ صادراتی نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۶۹۹درصدی درآمد فروش نسبت به شش‌ماهه سال پیش را محقق کرده و با تحقق ۶۷۰ درصدی مجموع فروش صادراتی محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بار دیگر یکه تازی‌اش در صادرات محصولات PVC را به اثبات رسانده است.

شرکت پتروشیمی اروند که طی دوسال گذشته به شرکت رکوردشکنی‌ها شناخته شده، در محصول EDC دستاورد کم‌نظیر کسب کرده و با افزایش ۳۱۷ درصدی تناژ فروش نسبت به برنامه ، افزایش ۶۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را خلق و ارزش فروش داخلی این محصول با افزایش ۴۱۷درصدی نبست به برنامه، به رکورد شگفت‌انگیز تحقق ۱۷۶۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است.

«اروند» ی‌ها در محصول VCM هم بار دیگر دست به خلق ارزش‌ها زده‌اند و با تحقق ۱۴۱درصدی مقدار فروش نسبت به برنامه، ارزش فروش داخلی خود در این محصول را نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۲۵۸ درصد افزایش داده‌اند.

در عرضه در بورس کالا نیز، این شرکت در شش ماهه نخست سال جاری با مجموع ارزش فروش ۳۳۶۴ میلیارد تومان، عرضه ۳۷۵.۱۶۳ تنی در بورس کالا را محقق کرده که رکورد تازه‌ای در عرضه محصولات در رینگ پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی برای این شرکت به حساب می‌آید.

همچنین در شهریور ماه، درصد تغییر نرخ این شرکت نسبت به ماه قبل از آن با رشد ۷۷ درصدی همراه بوده که در بین شرکت‌های عرضه کننده در رینگ پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، رکوردی قابل توجه است.

ارزش معاملاتی این شرکت در ششمین ماه سال جاری در رینگ پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی بورس کالا نیز ۶۹۴ میلیارد تومان بوده که رشد ۶۴ درصدی نسبت به مدت مشابه ماه قبل را نشان می‌دهد.

پتروشیمی اروند در سال گذشته نیز توانسته بود میزان تولید خود را به ۲ میلیون و ۵۰ هزارتن برساند، که در تاریخ فعالیت این شرکت بی‌سابقه بوده است.

پتروشیمی اروند در سالهای اخیر به پشتوانه ی کارکنان جوان، متخصص و توانمند و مدیریت جهادی خود توانسته است رسالت خود مبنی بر پشتیبانی و رفع موانع تولید، ایجاد نگرش تولید اقتصادی و پایدار در چهارچوب مدیریت دارائی های فیزیکی ، ارتقاء فرآیند گرایی و نظام یکپارچه مدیریتی با هدف تحقق سودآوری مستمر را به انجام برساند و موفق به ثبت رکورد تولید ، کسب حداکثری سهم بازارهای داخلی و تحصیل ارزآوری ناشی از عملکرد مطلوب فروش های صادراتی گردد.

همچنین پتروشیمی اروند با تلاشهای مستمر و پیگیری های مجدانه در راستای سیاست های کلان گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس ، شفافیت بیشتر و بهتر عملکردی، افزایش اعتبار و اعتماد عمومی اقدام به ورود به بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار نمود که در پایان سال ۹۹ نماد «اروند» در فهرست بازار بورس درج گردید که امیدواریم با بهتر شدن شرایط بازار، عرضه اولیه سهام نیز انجام گردد.

مطالب پیشنهادی