بازهم نمایندگان مجلس حماسه ای دیگر آفریدند…/ اینبار حذف آموزش زبان انگلیسی در مدارس!!! اقدامی بی سابقه در دهه اخیر!!!!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: بازهم نمایندگان مجلس حماسه ای دیگر آفریدند…/ اینبار حذف آموزش زبان انگلیسی در مدارس!!! اقدامی بی سابقه در دهه اخیر!!!!

خبر این اقدام یک فوریتی برخی نمایندگان مجلس لاجرم آنقدر بر دل این بنده حقیر نشسته که آب دستمان بوده سرکشیده ایم و به نگاشتن این مطلب روی آورده ایم!

اما داستان ازین قرار است که: روزی ملازمان در مجلسی نشسته بودند و در سخنوری بر یکدیگر پیشی می گرفتند تا آنجا که شخصی در خطابه اش اختلالی پیش آمد و شروع کرد به زبان آوردن لغاتی نامفهوم و عجیب اندر غریبا…!!

جمیع ملازمان یکصدا گفتند: اوه مای گاااااد با خودت چه میگویی ای جنتلمن! این که میگویی موزه لوور است نه لوبر و الا مافیها…….!!

آنجا بود که جمیع ملازمان نگاهی عاقل اندر سفیه به یکدیگر دوختند و گفتند:ساچ ا واو(such a wow) و در پی یافتن راه حلی مسندها ترک گفتند و به بیابان ها روانه گشتند تا پادرهزی جهت مداوای این امر بیایند…! و پس از گذشت چندی راه حل را در این یافتند: حذف آموزش زبان بیگانه انگلیسی از مدارس!!! (yesssssssssssssss)

آری و اینگونه بود که این طرح به سرانجام رسید و (live happily ever after) و به خوبی و خوشی سالهای سال زندگی کردند

و اما آن روی دیگر سکه …

در دوره ای که تکنولوژی و ارتباطات حرف اول را میزند و زبان انگلیسی هم اکنون اولین زبان بین المللی است و تمام مردم جهان را فارغ از هر گونه جنسیت، نژاد ، دین، ملیت و… تحت عنوان دهکده جهانی گرد هم آورده ، چگونه است که برخی نمایندگان یک کشور بدون نظر گرفتن تمام جوانب این امور دست به اقدامی این چنینی زدند!؟

مگر نه این مطلب گفته امام خمینی(ره) در ۱۵ شهریور۱۳۶۲ است که میفرمود: پیشتر احتیاج به زبان، زبانهای خارجی نبود، امروز احتیاج است به این، یعنی جزو برنامه تبلیغات مدارس باید زبان باشد، زبانهای زنده دنیا، آنهایی که در همه دنیا شایع تر است. این باید یکی از چیزهایی باشد که در مدارس دینی ما که می خواهند تبلیغ بکنند، این امروز محل احتیاج است، مثل دیروز نیست که ما صدامان از ایران بیرون نمی رفت. امروز ما می توانیم در ایران باشیم و به زبان دیگری همه جای دنیا را تبلیغ کنیم، در همه جا مبلغ باشیم.

در جایی نقل شده است که به نظر می رسد طراحان این طرح سخنان مقام معظم رهبری درباره زبان انگلیسی را درست متوجه نشده اند – نه دنیا را می شناسند و نه جامعه ایران را
به دلایل زیر:
– رهبری نگفته اند آموزش زبان انگلیسی در مدارس را ممنوع کنید؛ طراحان این طرح که قطعاً فارسی بلد هستند یک بار دیگر بیانات رهبری در این باره را – که خودشان در مقدمه طرح آورده اند – بخوانند:
«این اصرار بر ترویج زبان انگلیسی در کشور ما یک کار ناسالم است. بله زبان خارجی را باید بلد بود اما زبان خارجی که فقط انگلیسی نیست. زبان علم که فقط انگلیسی نیست… [مثلاً] امروزه کسانی که به زبان اسپانیولی حرف می‌زنند کمتر از کسانی نیستند که به زبان انگلیسی حرف می‌زنند… چرا زبان فرانسه یا زبان آلمانی تعلیم داده نمی‌شود؟ زبان‌های کشورهای پیشرفته شرقی هم‌زبان بیگانه است، این‌ها هم‌زبان علم است.»

واقعاً چگونه و با کدام قوه عاقله از بیانات رهبری می توان ممنوعیت آموزش زبان های خارجی در مدارس را استخراج کرد؟
لبّ کلام رهبری این است که آموزش زبان های خارجی در مدارس به انگلیسی محدود نشود و دانش آموزان بتوانند زبان های دیگر را نیز یاد بگیرند؟

 

قسمت عجیب ماجرا اینجاست که آیا این نمایندگان که خود بخشی از قشر تحصیلکرده جامعه را تشکیل می دهند تا چه اندازه به یادگیری این زبان اهتمام ورزیده اند؟ مگر نه اینکه زبان انگلیسی جز لاینفک مقاطع ارشد و دکترایتان است!!!

فرزندان خودتان چه؟ و یا شاید همه آنها هم اکنون مسلط نه فقط به یک زبان بلکه انواع و اقسام زبان زنده ی دنیا هستند!

آیا با خود اندیشیده اند که حذف این درس چه مضرات و منافعی دارد؟

آیا فکری به حال نوجوانان و جوانان قشر محروم کرده اید؟
آیا همه افراد می توانند بطور یکسان از آموزش زبان در آموزشگاه های آزاد بهره برند و یا بازهم والدینشان علاوه بر مشکلات موجود بجای گره گشایی ، اینبار غصه کلاس زبان فرزندشان را بخورند؟

دانش آموزی که تا قبل از این غصه نرفتن به کلاس کنکور را میخورد هم اکنون باید غصه نرفتن به کلاس زبان را نیز بدرقه راهش کند!

امروزه آموزشگاه های زبان با انواع روش های آموزشی و هزینه های سرسام آور در حال گسترش است و نظارتی بر کیفیت آموزش آنها نیست!

تکلیف معلمانی که سالها با عشق و علاقه این درس را آموزش میدادند چه می شود؟ تکلیف آن دسته از دانشجویانی که سالها پشت کنکور برای قبولی در این رشته ماندند چه می شود؟

سالها پیش در جهت پیشرفت نظام آموزشی امید آن داشتیم، آموزش زبان انگلیسی از پایه های ابتدایی آغاز شود تا دانش آموزان در مقاطع بالاتر کمتر به مشکل بربخورند اما این امر میسر نشد که هیچ، بلکه حذف هم شد!!!

 

/ حیات نوشادی

مطالب پیشنهادی