اخطار درباره خطر ٢۵٠ حلقه چاه نفتی در هورالعظیم / شورای تامین خوزستان وارد عمل شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نفت نیوز نوشت: در بخش ایرانی هورالعظیم بیش از ٢۵٠ حلقه چاه نفتی مربوط به میادین آزادگان شمالی و جنوبی، یاران شمالی و جنوبی و… وجود دارد که در شرایط فعلی در محاصره سیل رودخانه کرخه قرار گرفتند.
هر چند تاکنون بحمدلله با تلاش خسته ناپذیرکارکنان و مدیران صنعت نفت جنوب خوشبختانه هیچگونه حادثه ای نداشتیم ولی با توجه به حجم عظیم سیل و تخریب جاده های دسترسی به چاهها و خطوط لوله و تاسیسات نفت و گاز ، عقل حکم می کند تولید از این چاهها تا ایجاد شرایط ایمن متوقف و با توجه به کاهش تکلیفی ناشی از تحریم ها ، در صورت نیاز نفت خام از سایر میادین کشور امن تامین شود.
بدیهی است هر چند احتمال وقوع حادثه کم باشد ولی با توجه به ترش بودن نفت برخی میادین این منطقه و دارا بودن گاز هیدروژن سولفوره، بالا بودن فشار مخازن و غیر ایمن بودن بخشی از تاسیسات و خطوط لوله های جریانی و همچنین افزایش بارندگی ها و بکارگیری امکانات و تجهیزات شرکت های مستقر در منطقه برای رسیدگی به آبگرفتگی شهرها و روستاها…. چنانچه مشکلی برای تاسیسات نفتی پیش بیاید تبعات آن برای مزارع و مردم منطقه جبران ناپذیر خواهد بود.
متاسفانه علیرغم گذشت ٢٠ روز از وضعیت اضطراری در سرزمین نفت و آواره شدن حدود ۵٠٠ هزار نفر از جمعیت شهرها و روستاهای خوزستان هنوز ستاد بحران در سطح وزارت نفت تشکیل نشد و شخص مهندس زنگنه هیچگونه بازدیدی از مناطق بحران زده صنعت نفت جنوب نداشتند.
این در حالی است که همزمان با مصیبت مردم ایران در این ایام، وی اولین روز کاری خود را در روز شنبه ١٧ فروردین ٩٨ به عید دیدنی و تبریک و روبوسی با مدیران اختصاص دادند!

مطالب پیشنهادی