انجام گفتگوی های حقوق بشری با ایران پس از توافق هسته‌ای

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مقام ارشد وزارت خارجه سوئیس پس از پایان سفر ۴ روزه خود به ایران تاکید کرد که از نظر او به دنبال مذاکرات هسته‌ای، «مرحله بعدی» گفتگو با ایران باید موضوعات مربوط به حقوق بشر باشد.

یک مقام ارشد سوئیسی پس از پایان سفر خود به ایران، بر اهمیت «گفتگوها» با ایران در زمینه‌های حقوق بشری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه «سوئیس اینفو» ، «ایو روسیر» قائم مقام وزیر خارجه سوئیس روز پنجشنبه(دیروز) پس از سفر به ایران و دیدار با مقامهای مختلف این کشور از قبیل محمدجوادظریف به سفر ۴ روزه خود پایان داد.

دفتر این مقام ارشد سوئیسی در پایان این سفر بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است که «ایو روسیر» ضمن حمایت از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در این سفر درباره تعدادی از موضوعات به صحبت نشسته است.

در گزارش این پایگاه سوئیسی آمده است: دیپلمات ارشد سوئیسی موافقت است که مراحل و اقدامات‌ آتی با ایران موضوعات حقوق بشر و عدالت باشد.

در بیانیه دفتر قائم مقام وزیر خارجه سوئیس تاکید شده که گفتگوهای این مقام ارشد سوئیسی با مقامات ایرانی «منجر به مراحل و اقدامات آینده در زمینه گفتگوها در زمینه حقوق بشر و عدالت شده است».

در این بیانیه به جزئیات بیشتری درباره اینکه منظور قائم مقام وزارت خارجه سوئیس از این «اقدامات و مراحل آتی گفتگوها درباره حقوق بشر» چه بوده، اشاره نشده است.

تاکید بر موضوع حقوق بشر ایران، موضوعی است که غربی‌ها همواره از آنها به عنوان ابزاری برای اعمال فشارهای بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده و مقامات غربی با ادعاهای بی اساس، تهران را به «نقض حقوق بشر» متهم کرده‌اند.

قائم مقام وزیر خارجه سوئیس در جریان سفر به ایران و پس از دیدارهای با برخی مقامات ایرانی از جمله مقامات وزارت خارجه،‌سفری هم به دو استان خوزستان و خراسان انجام داد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.