مشکل منطقه آزاد ترکیب فامیلی هیئت مدیره است / خودروهای پلاک اروند منفعت مالی خوبی برای شهروندان دارد

عصر جنوب: دکتر یدالله نیکپور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم وفنون دریایی خرمشهر از عدم رضایت مردم آبادان و خرمشهر از عملکرد منطقه آزاد اروند و عدم توانایی منطقه آزاد در برآورده کردن نیازهای مردم آبادان و خرمشهر گفت.

دکتر نیک پور اظهار کرد؛ منطقه آزاد اروند چه در طی ۹ سال گذشته و چه اکنون نتوانسته به خواسته های شهروندان منطقه و چه بسا خواسته هایی ابتدایی آنان رسیدگی کند.

وی افزود؛ به عنوان مثال، منطقه آزاد از بودجه سازمان برای احیای شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر استفاده نکرد، در صورتی که سازمان منطقه آزاد به راحتی می توانست مشکل منطقه را حل نماید.

نیکپور ادامه داد؛ متاسفانه طی این چند سال اصلا عملکرد منطقه آزاد اروند رضایت بخش نبوده و به نوعی منطقه آزاد اروند وجود خارجی نداشته.

طی سالیان گذشته، شهروندان پروژه هایی عملیاتی در سطح شهر ندیدند و مسئولان مرتب سرگرم برگزاری همایش های گوناگون با همکاری شرکت های خصوصی و تبلیغات وسیع غیر ضروری بودند.

دکتر یدالله نیکپور در ادامه تصریح کرد؛ منطقه آزاد اروند فقط کافی است برای حل مشکلات از بودجه خود استفاده کند و درست هزینه کند، همه چی مهیاست، هم زیر ساخت های مناسب و هم بودجه کافی و جذب سرمایه گذار که یک بحث ثانویه در منطقه است.

وی تاکید کرد؛ برای سرعت بخشیدن به نجات اروند باید از مسئولان عالی دولت در ترکیب هیئت مدیره استفاده شود که آقای ترکان متاسفانه در این امر ضعیف عمل کرده و انتصابات ایشان در راستای اهداف سیاسی مشخصی بوده است.

دکتر نیکپور ضمن حساس خواندن ترکیب هیئت مدیره منطقه آزاد اروند گفت؛ متاسفانه مشکلات از ترکیب فامیلی هیئت مدیره منطقه آزاد نشأت میگیرد، در هیِت مدیره منطقه آزاد باید از مسئولان عالی دولت و یا افراد متخصص و نیروهای خبره استفاده کرد.

 

دکتر نیکپور در پایان صحبت هایش خاطرنشان کرد؛ موضوع تردد خودروهای پلاک اروند یک موضوع انحرافی است و عده ای با دامن زدن به این موضوع به فکر منافع شخصی خود هستند و اگر درست به موضوع تردد خودرودهای پلاک اروند در استان رسیدگی شود منفعت مالی خوبی برای شهروندان منطقه آزاد خواهد داشت.

آمنه محتشمی

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.