۱۸۰ هزار گردشگر خارجی به منطقه آزاد اروند سفر کردند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:با حذف روادید از آذرماه پارسال تاکنون ۱۸۰ هزار گردشگر از کشورهای مختلف به منطقه آزاد اروند سفر کردند.

اسماعیل زمانی سه شنبه در سومین نشست شورای قرآنی با سران عشایر در مضیف دیراوی مینوشهر اظهار کرد: پس از حذف روادید برای اتباع خارجی در این منطقه اتباع کشورهای عراق، امارات، کویت و عمان بیشترین استقبال را از سفر به آبادان و خرمشهر داشته اند که این امر رونق اقتصادی بازارهای منطقه آزاد اروند را به دنبال داشته است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه اتباع خارجی مایلند با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند سفر کنند گفت: با حذف روادید استقبال گردشگران خارجی برای سفر به منطقه آزاد اروند افزایش یافته به طوریکه هم اینک اتباع خارجی که بیشتر از کشور عراق می باشند منتظر اجازه ورود از مرز شلمچه با خودروی شخصی می باشند.
زمانی، ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند را یک فرصت عنوان کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد اروند در راستای اشتغال پایدار ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی دارد و باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد.
وی در ادامه از سران عشایر به عنوان یک سرمایه اجتماعی در جامعه ایران اسلامی نام برد و گفت: ورود اتباع خارجی یک فرصت تاریخی برای منطقه است و سران عشایر برای بهره مندی از این فرصت باید جوانان را نسبت به رونق بازار ، کسب و کار حاصل از ورود گردشگر خارجی به این منطقه بیشتر آگاه کنند.
مدیر عامل منطقه آزاد اروند، ایجاد زیرساخت ها را مهمترین برنامه امسال این منطقه عنوان کرد و گفت: در این راستا بزرگراه جدید ماهشهر – آبادان – شلمچه در دست اجراست که این بزرگراه بندر امام خمینی(ره) به عنوان پشتیبان لجستیک ، ترانزیت تجاری جنوب عراق می شود.
زمانی اظهار داشت: علاوه بر این احداث خط ریلی بندر امام خمینی(ره) – آبادان – خرمشهر و اتصال به راه آهن شلمچه – بصره از برنامه های آینده زیرساختی سازمان منطقه آزاد اروند است.
وی اختصاص ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای شهرهای آبادان و خرمشهر را از دیگر برنامه های زیرساختی منطقه آزاد اروند نام برد و گفت: از این میزان یکهزار میلیارد ریال برای عمران شهری خرمشهر و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای عمران شهری آبادان اختصاص یافته است.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس واقع شده که شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی رودخانه های اروند رود و کارون قرار دارد.
این منطقه که در همجواری با کشورهای عراق و کویت واقع است با داشتن ظرفیت حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت اقتصادی ویژه ای برخوردار است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.