ایجاد ۲ نیروگاه بادی با همکاری کنسرسیوم لهستانی-دانمارکی در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از همکاری این منطقه با کنسرسیوم لهستانی -دانمارکی در زمینه تولید انرژی‌های بادی خبر داد.

اسماعیل زمانی اظهار کرد: روز گذشته نشستی را با هیاتی از نمایندگان دو شرکت لهستانی و دانمارکی فعال در حوزه تولید انرژی‌های نوین از جمله بادی برگزار کردیم و در این زمینه آمادگی داریم تا با این شرکت‌ها در بحث انرژی‌های نوین همکاری داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: منطقه آزاد اروند برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه احداث نیروگاه‌های بادی و خورشیدی آمادگی کامل دارد و امیدواریم در این زمینه به جذب سرمایه‌گذار بپردازیم.

وی با اشاره به امتیازات سرمایه‌گذاری و معافیت‌های گمرکی و مالیاتی سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد اروند، عنوان کرد: این تسهیلات می‌تواند قیمت تمام شده سرمایه‌گذاری شرکت‌ها را پایین آورده و به صرفه کند تا آن‌ها بتوانند به راحتی در منطقه آزاد اروند سرمایه‌گذاری کنند.

زمانی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند همچنین نسبت به سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت نیروگاه‌هایی با سوخت گاز طبیعی در این منطقه آمادگی دارد.

 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به نزدیکی این منطقه با عراق، خاطرنشان کرد: بازار کشور  عراق برای صادرات انرژی برق یک بازار مناسب است و باید به این مساله به عنوان یک ظرفیت ویژه توجه شود.

 

وی عنوان کرد: کنسرسیوم لهستانی – دانمارکی در فاز نخست با احداث ۲ نیروگاه بادی هر یک با ظرفیت ۵۰ مگاوات در خوزستان موافقت کردند و قرار است تا یکی از این نیروگاه‌ها در خرمشهر ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری برای هر واحد ۵۰ مگاواتی در حدود ۸۰ میلیون یورو برآورد شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.