دفتر وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند افتتاح می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون سرمایه گذاری وتوسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند از افتتاح دفتر وزارت امور خارجه در این منطقه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، محمد رضا معتمدی ظهر یکشنبه در نهمین نشست شورای هماهنگی مدیران کل حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح استان خوزستان در محل سرسرای اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اعلام توافقات نهایی وزارت خانه امور خارجه در این خصوص گفت: مجوز راه اندازی این دفتر از سوی وزارت امور خارجه صادر شده  که با انجام این کار موضوع  ورود خارجی ها به منطقه سهل تر و روانتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه آینده و افق خوبی را برای منطقه آزاد اروند پیش بینی می کنیم، افزود: در زمان حاضر بسیاری از برندهای خوب اروپایی در حال تاسیس دفتر نمایندگی شان در منطقه آزاد اروند هستند.

وی با اشاره به سهل، امن و نزدیک بودن منطقه آزاد اروند به عراق به اذعان خارجی ها از آن به عنوان یک مزیت برتر برای این منطقه نام برد و اظهار کرد: بسیاری از شرکتهای اروپایی چشمشان به دنبال آن است که با سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند به بازار عراق نیز دسترسی بهتر و راحتر و امن تری داشته باشند.

به گفته وی در زمان حاضر زیرساختهای کار و فعالیت زیادی در منطقه مهیا شده، بسیاری از بروکراسی های اداری حذف شده و سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانند با خاطری آسوده به این منطقه بیایند و مراحل اداری و اجرایی کار سرمایه گذاریشان را به انجام برسانند.

وی با اعلام واحد متبوعه خود در همکاری با بخشهای تعاون جهت کار و سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در ده ماه اخیر و پس از پایان برجام با توجه به آنکه دولت توانست با دیپلماسی هوشمندانه و موفق خود شرایط بین اللملی را به شکل شگفت انگیزی به نفع نظام تغییر دهد، آثار و برکات عینی و عملی بسیاری را برای منطقه آزاد اروند در پی داشته است.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.