کنزالمال تعطیل می شود؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر مجتمع تجاری کنزالمال گفت: کنزالمال یک سند ملی و قطب اقتصادی منطقه آزاد اروند است و تحت هیچ شرایطی تعطیل نخواهد شد.

مهرداد بابارحمتی در گفت‌وگو با ایسنا خوزستان، از بازگشایی همه روزه این مجتمع تجاری خبر داد و گفت: شایعه‌هایی در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی بازار کنزالمال پخش شده است؛ این موضوع شبیه یک شوخی بزرگ است، زیرا مجتمعی که ۸۰۰ نفر در آن شاغل هستند یک شبه تعطیل نخواهد شد.

وی با اشاره به اعتراض چند غرفه‌دار مقروض به مدیریت بازار ادامه داد: متاسفانه برخی از افرادی که بیش ۱۲ ماه است اجاره خود را پرداخت نکرده‌اند، با تحریک بعضی از غرفه‌داران مبنی بر زیاد بودن مبلغ اجاره، مقابل دفتر مدیریت مجتمع تجمع کردند.

بابارحمتی افزود: این اعتراضات دقیقا بعد از شکایت هیات مدیره از این غرفه‌داران صورت گرفت و این افراد نه اجاره بهای خود را می‌پردازند و نه مغازه‌ها را تخلیه می‌کنند و می‌خواهند با اعتراض سنتی کار خود را پیش ببرند.

مدیر مجتمع تجاری کنزالمال تصریح‌کرد: ۱۰۰ سرمایه‌گذار خارج از منطقه، از کلان شهرها تمایل به فعالیت و سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند که موقعیت مطلوبی هم برای منطقه و هم برای بازارچه به‌وجود خواهند آورد، اما برخی‌ها با اعتراض می‌خواهند بدون پرداخت اجاره بها و پذیرفتن شرایطی که از روز اول در قراردادها آماده است غرفه‌های خود را نگه دارند، در حالی که این افراد با علم به اجاره بها و شرایط موجود قرارداد را امضا کردند.

بابارحمتی تاکید کرد: هیچ قرارداد جدیدی بین ما و مستاجران بسته نشده، اما بسیاری ادعا دارند که اجاره بها زیاد شده‌است؛ طبق دستور منطقه آزاد، اجاره‌ بهای هر متر از واحد تجاری ۱۰۰ هزار تومان در ماه است در حالی که مغازه‌های ۱۴ متری یک میلیون تومان در ماه اجاره پرداخت می‌کنند که حتی از مبلغ تعیین شده توسط مدیریت منطقه آزاد هم پایین‌تر است. بسیاری از افرادی که اعتراض کردند به بهانه این‌که فروش‌ کافی ندارند همین مبلغ را هم پرداخت نمی‌کنند، البته حق هم دارند چون کالای مناسبی برای عرضه در این مجتمع تجاری ندارند، علاوه بر آن سرمایه کافی نیز در اختیارشان نیست.

وی به تحقیق و آسیب‌شناسی کادر بازرگانی مجتمع اشاره کرد و افزود: طبق برآورد تیم بازرگانی ما سرمایه جاری یک غرفه ۵۶ متری ۵۰۰ میلیون تومان است، اما غرفه‌داران ما به طور کلی با ۵۰ – ۶۰ میلیون تومان غرفه خود را پر می‌کنند و جای تعجب ندارد که فروش خوبی ندارند، چرا که محصول لوکسی برای عرضه به بازار ندارند.

بابارحمتی ادامه‌داد: هم‌اکنون ۵ میلیارد تومان طلب مجتمع از غرفه‌داران معترضی است که نه بدهی خود را پرداخت می‌کنند و نه حاضر به تخلیه هستند. هزینه جاری حفظ، تامین و نگهداری بازارچه ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان و حقوق پرسنل و کادر اجرایی مجتمع ماهیانه ۹۰ میلیون تومان است، که تا به امروز به دلیل بی‌تدبیری برخی‌ها به مدت ۲ ماه عقب افتاده است.

وی به ظرفیت تجاری بازار کنزالمال اشاره کرد و گفت: کنزالمال قابلیت اشتغالزایی برای ۱۶۰۰ نفر دارد و هم‌اکنون ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و ۵۰۰ نفر به طور غیرمستقیم در این مجتمع مشغول به کار هستند.

بابارحمتی بیان‌کرد: کنزالمال با داشتن ۳۲۰ غرفه در ابعاد مختلف، در ۲ فاز راه‌اندازی شد. سال‌گذشته با یک میلیون و ۵۰۰ هزار بازدیدکننده رکورد خوبی در منطقه داشتیم. امیدواریم امسال این آمار به ۲ میلیون نفر برسد، ضمن آنکه بازارهایی مثل کنزالمال قطعا تعدادشان به مراتب در منطقه، اضافه و موجب رشد اقتصادی آبادان و خرمشهر خواهند شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.