لزوم شناسایی فرآورده‌های مجاز برای توزیع در مناطق آزاد و کالاهای ملوانی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بر تاکید بر لزوم شناسایی فرآورده‌های مجاز برای توزیع در مناطق آزاد و کالاهای ملوانی تاکید کرد.

بهزاد شریف مخمل‌زاده در حاشیه مراسم برگزاری هشتمین گردهمایی قطب خلیج فارس به مشکلات عرضه دارو در عطاری‌ها همچون داروهای شیمیایی و متادون اشاره و بر رفع مشکلات ورشکستگی داروخانه‌های بخش خصوصی در شهرستان‌های کوچک پس از آغاز طرح تحول نظام سلامت و بررسی چگونگی بهبود شرایط و محیط کسب و کار در حوزه تولید فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی تاکید کرد.

وی با ارائه پیشنهاد وارد شدن اداره تجهیزات پزشکی به چارت تشکیلاتی معاونت‌های غذا و دارو در جلسات هیئت امنای دانشگاه‌ها، تدوین فارماکوپه دارویی و ملزمات معرفی در بیمارستان‌ها بر اساس اصول ای بی سی (EBC) و وی ایی ان (VEN) را ضروری دانست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه با تاکید بر لزوم شناسایی فرآورده‌های مجاز برای توزیع در مناطق آزاد و کالاهای ملوانی، خاطرنشان کرد: بررسی مشکلات واگذاری داروخانه‌های بیمارستانی با توجه به آغاز طرح تحول نظام سلامت، وضعیت بروز مقاومت میکروبی و اتخاذ راهکارهای مقابله با آن و اعتبار بخشی انجام آزمون‌های سموم فلزی در محصولات غذایی و کشاورزی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس، این گردهمایی به مدت دو روز در ۲۲ و ۲۳ دی ماه جاری در حال برگزاری است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.