مصائب پزشکی در رامشیر

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:  اقبال محمدیان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با بیان اینکه طرح تحول ناکارآمد سلامت باعث تحمیل بیشتر هزینه به وزارت بهداشت شد، گفت: علیرغم چندین بار نطق در صحن علنی و چند مکاتبه رسمی با وزیر بهداشت هیچ اقدامی برای رفع مشکلات درمانی رامهرمز و رامشیر صورت نگرفته است.

بیمارستان رامشیر به دلیل کمبود امکانات و نیرو تبدیل به یک انبار بزرگ شده است

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمارستان رامشیر به دلیل کمبود امکانات و نیرو تبدیل به یک انبار بزرگ شده است، گفت: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی امام(ره) رامهرمز در سال ۹۴ تعطیل و به جای آن بیمارستان مادر با ۹۰ تخت و با امکانات مستهلک و دست دوم بیمارستان امام افتتاح شد و یک نارضایتی شدیدی برای مردم به وجود آورد. اگر بیمارستان جایگزین شد باید ۱۶۰ تخت داشته باشد در صورتی که نیاز امروز بنا بر سهم سرانه ۲۷۳ تخت است،ما که نباید به عقب برگردیم بلکه حرکت باید رو به جلو باشد.

در کجا سراغ دارید که یک پزشک عمومی  ۵۰۰ نفر را ویزیت کند؟

وی با بیان اینکه طی این مدت هر شب به دلیل کمبود پزشک مراجعات بیماران بین کادر درمانی و مراجعان درگیری به وجود می آید،ادامه داد:هر چه فریاد می‌زنیم کسی جوابگو نیست،در کجا سراغ دارید که یک پزشک عمومی  ۵۰۰ نفر را ویزیت کند، آیا امکان تشخیص درد و امکان رسیدگی به درمان درست وجود دارد.

محمدیان با طرح این سوال که چرا برای یک سرماخوردگی ساده بیش از ۵ ساعت مردم باید در نوبت باشند،یادآور شد: رئیس جمهور شما که قول دادید هوای مردم خوزستان را داشته باشید،آیا حق مردم خوزستان این است که ۳ بیمارستان رامهرمز و رامشیر ۲۴۰ پست بلاتصدی داشته باشد.

وی افزود:اگر در بحث اشتغال و حوزه درمان مشکل داریم،مراکز درمانی نیز برای مردم مشکل ایجاد کرده است و اگر کسی درد نداشته باشد فریاد نمی‌زند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری باید این زخم‌ها مداوا شود و نباید برای مردم زخم درست کرد، تصریح کرد: این گروهی که به رامهرمز اعزام شدند از نزدیک واقعیت‌ها را ببینند و گزارش کاملی ارائه دهند تا با یک تصمیم انقلابی این مشکلات رفع شود و اعزام این هیأت متکی بر رفع مشکلات مردم شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.