قصه تکراری کمبود امکانات درمانی در شهری نفت خیز؛ بیمارستان رامشیر و وعده های بی سرانجام

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  برخورداری از امکانات درمانی یکی ضروریات زندگی در شهرهای کوچک و بزرگ است که باید همه هموطنان و شهروندان عزیز از آن بهره مند باشند تا در آسایش و رفاه بهتری زندگی کنند، اما این موضوع در شهرستان رامشیر طور دیگری است.
مهرداد یکی دانشجویان جوان رامشیری با اشاره به مشکلات درمانی در بیمارستان رامشیر می‌گوید: تنها بیمارستان رامشیر از کمبود پزشک رنج می‌برد و نمی‌تواند همه نیازهای درمانی شهروندان را تامین کند و برای درمان خود همیشه با مشکل مواجه هستیم. وی ادامه می‌دهد: بیشتر بانوان باردار برای انجام زایمان به شهرهای اطراف از جمله بندر ماهشهر می‌روند و دیگر شهروندان هم به جای مراجعه به بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تنها بیمارستان این شهرستان به مطب‌های شخصی می‌روند و مراحل درمان خود را انجام می‌دهند که هزینه‌های زیادتری بر آنها تحمیل می‌شود که بازهم جوابگوی نیاز نیست و برای بیشتر بیماری‎ها باید به شهرهای دیگر بروند.
*قول‌های وزیر بهداشت عملی نشد
در تاریخ ۲۵ دی ماه سال ۹۲ در جریان سفر هیئت دولت یازدهم به خوزستان، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در رامشیر از بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) این شهرستان بازدید می‌کند و قول تجهیز آن را می‌دهد ولی بازهم خبر نمی‌شود.
*وعده های بی سرانجام تجهیز بیمارستان رامشیر
سرپرست وقت فرمانداری رامشیر در حاشیه این بازدید، وعده تجهیز این بیمارستان بویژه تجهیز اتاق عمل و بخش سی سی یو را داده بود. وی با اشاره به حضور
وزیر بهداشت، از خرید آمبولانس و همچنین رفع مشکلات خانه‌های بهداشت روستایی این شهرستان خبر داده بود.
با گذشت حدود ۱۶ ماه از حضور وزیر بهداشت و وعده های وزیر و نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس و سایر مسوولان، باز هم بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) مشکلات زیادی دارد و از کمبود امکانات و پزشک رنج می‌برد به طوری که هنوز هم اهالی این شهر باید برای درمان بیماری‌ها و امور بیمارستانی به شهرهای همجوار بروند که این خود نیز دردسرهای زیادی برای آنها دارد.
*نماینده و فرماندار رامشیر پاسخ ندادند
با این که سعید فیوضی، فرماندار رامشیر در اسفند ماه سال گذشته در جلسه شورای سلامت این شهرستان به نارضایتی مردم از کمبود پزشک عمومی و متخصص در رامشیر اشاره می‌کند و خواستار رفع این کمبود می‌شود ولی در تماسی که با وی داشته‌ایم با بیان اینکه بنده شما را نمی‌شناسم از توضیح بیشتر درباره این مشکل مهم امتناع می‌کند و در این رابطه توضیح و پاسخی نمی‌دهد.
مسولان شبکه بهداشت و درمان رامشیر معتقدند بدلیل مشکلات شهری و جمعیتی رامشیر پزشکان متخصص تمایلی به حضور در این شهرستان را ندارند. شمس ا… بهمئی، نماینده مردم شهرستان‌های رامشیر و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی در روزهای پایانی سال گذشته از جذب اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رامشیر خبر داده بود ولی تلاش ما برای تماس با وی و شنیدن توضیحات بیشتر و اقدامات صورت گرفته جدید برای رفع مشکلات درمانی این شهرستان بی نتیجه می‎ماند زیرا تلفن همراه خود را پاسخ نمی‌دهد.
*امکانات جوابگوی نیاز بیماران رامشیری نیست
با حجت الاسلام و المسلمین سید طالب موسوی، امام جمعه رامشیر تماس می‌گیریم تا درباره کمبودها و معضلات درمانی این شهرستان به ویژه بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) صحبت کند که می‌گوید: رامشیر از شهرستان‌های محروم کشور است که مشکلات زیادی از جمله در بخش بهداشت و درمان دارد. وی یکی از مشکلات مهم رامشیر را عدم حضور پزشک متخصص بیان می‌کند و ادامه می‌دهد: با این که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۹۲ با حضور در این شهرستان از بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) بازدید کرد ولی مشکلات آن هنوز پا بر جا است و مردم منطقه برای درمان خود سرگردان هستند. حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به گلایه مندی مردم رامشیر از نبود امکانات درمانی در این شهرستان و بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌خواهد توجه بیشتری به مناطق محروم کشور به ویژه رامشیر داشته باشند تا مشکلات آنها رفع شود و ساکنان و اهالی این مناطق در رفاه و آسایش بهتری زندگی کنند.امیدواریم مسئولان ذیربط از جمله مسئولان ودست‌اندرکان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رفع مشکلات رامشیر که یکی از شهرهای نفتخیز و محروم کشور محسوب می‌شود گام موثری بردارند و این معضلات هر چه سریعتر برطرف شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.