تیراندازی‌های زنجیره ای بعد از جنایت رامهرمز

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رسیدگی به پرونده دو برادر که به معاونت در قتل پنج نفر در رامهرمز متهم هستند، در حالی ادامه دارد که اعضای خانواده آنها در چند مرتبه هدف سوء‌قصد قرار گرفته‌اند.

این ماجرا با اختلافات ملکی شروع شد و با تیراندازی دو برادر به نام کردزنگنه ادامه یافت. دو برادر پنج نفر را به قتل رساندند و خودشان نیز در درگیری با پلیس کشته شدند. پس از آن پلیس دو برادر دیگر این خانواده را به اتهام معاونت در قتل‌ها دستگیر کرد، اما پس از آن چند مورد تیراندازی دیگر نیز در رامهرمز به وقوع پیوست که گفته می‌شود، این وقایع در دنباله کشتار قبلی صورت گرفته است. تیراندازی‌های اخیر کشته‌ای نداشته و فقط سه نفر زخمی شده‌اند.

دکتر مصطفی ثمالی فرماندار شهر رامهرمز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: «سال گذشته تیراندازی در شهر اتفاق افتاد که با عوامل آن بر خورد شد و دو نفر از آنها در پی درگیری مسلحانه با مأموران انتظامی کشته شدند و دو نفر دیگر که با کشته‌شدگان برادر بودند بازداشت شدند و پرونده آنها نیز در حال رسیدگی است».

این مقام‌مسئول در پاسخ به این سؤال که آیا تیراندازی‌های اخیر شهر رامهرمز که اقوام و بستگان خانواده کرد زنگنه مورد حمله مسلحانه قرار گرفته‌اند، با تیراندازی‌های سال گذشته ارتباطی دارد گفت: «هنوز فرد یا افرادی در این رابطه دستگیر نشده‌اند و حتی مشخص نیست رابطه‌ای بین این دو ماجرا وجود داشته باشد، اما درحال‌حاضر پرونده در اختیار دادستان و نیروی انتظامی قرار گرفته و تحقیقات در این مورد ادامه دارد».

در همین حال «عباس طلایی» که داماد خانواده کردزنگنه و یکی از مصدومان این حملات است به خبرنگار ما گفت: «در تاریخ ٢٣ تیر من از درمانگاه تأمین اجتماعی در حال رفتن به خانه بودم که دو موتورسوار که صورت خود را پوشانده بودند و اسلحه شکاری داشتند به من حمله کردند و مرا هدف گلوله قرار دادند، البته آنها قصد کشتن مرا نداشتند و فقط قصدشان ایجاد رعب و وحشت بود، چون اصلا بالا تنه‌ام را هدف نگرفتند و فقط به پایم شلیک کردند که در مجموع بیش از ٢٠ ساچمه از دست و پایم خارج کردند. ١٣ روز بعد از این اتفاق نیمه‌شب قصد داشتند با کلاشینکف به خانه ما حمله کنند، اما اشتباهی به سمت خانه همسایه شلیک کردند که خوشبختانه در این ماجرا کسی زخمی نشد».

طلایی ادامه داد: «یک‌ماه‌ونیم پس از حمله اول نیز در یکی از میدان‌های اصلی شهر بار دیگر با اسلحه شکاری به پسردایی برادران کردزنگنه حمله کردند. مهاجمان این بار نیز صورت خود را پوشانده بودند. نیمه شب همان روز نیز به خانه دایی متهمان حمله و به دیوار و در شلیک کردند و ما از مسئولان درخواست رسیدگی به موضوع را داریم». بنا به این گزارش تحقیقات درباره تیراندازی‌های اخیر همچنان ادامه دارد.

روزنامه شرق /

شماره ۲۳۹۰۱۳۹۴ یکشنبه ۱۵ شهریور
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.