مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان: موزه رامهرمز به‌ زودی راه‌اندازی می‌شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: موزه شهرستان رامهرمز پس از مرمت به‌ زودی راه‌اندازی خواهد شد.
افشین حیدری اظهار کرد: موزه رامهرمز با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، در حال بازسازی است که پس از مرمت به‌زودی راه‌انداری خواهد شد تا بتوان به جذب گردشگری در این شهر پرداخت.

وی ادامه داد: درصدد ثبت جهانی کردن باغ و عمارت صمیمی هستیم که نیازمند طی مراحل و مقدماتی است که کارشناسان مربوطه پیگیر آن هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، پیرامون ساخت و ساز ساختمان‌های قدیمی در بافت‌های فرسوده و حفظ این گونه بناها عنوان کرد: با توجه به اینکه در این موارد ضعف قانون داریم ولی در جلساتی که با استاندار داشتیم و تصمیماتی که به صورت استانی اتخاذ کرده‌ایم مقرر شد با هماهنگی اداره مسکن و شهرسازی، امکاناتی را در اختیار صاحبان این گونه بناها قرار دهیم.

حیدری افزود: مقرر شده، اداره مسکن و شهرسازی معادل ساخت منازل قدیمی و تاریخی، زمین در اختیار شهرداری و پس از آن توسط شهرداری در اختیار صاحبان این گونه ساختمان‌ها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: قرار گرفتن این گونه زمین‌ها با اخذ تعهد و امضای قرارداد خواهد بود و صاحبان ساختمان‌های قدیمی متعهد خواهند شد تا نسبت به تعمیر، بازسازی و نگهداری ساختمان‌های قدیمی خود اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در پایان گفت: در این صورت صاحبان ساختمان‌های قدیمی از معافیت‌های عوارض شهرداری و سایر هزینه‌های شهری برخوردار خواهند شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.