در سه ماهه سوم سال جاری محقق شد : افزایش ۵ درصدی تولید و ۱۰ درصدی صادرات در بسپاران پتروشیمی بندرامام

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش روابط عمومی پتروشیمی بندرامام ، بسپاران پتروشیمی بندرامام دارای واحدهای تولیدی پلی اتیلن سنگین ، پلی اتیلن سبک ، پلی وینیل کلراید، پلی پروپیلن ، بوتادین و لاستیک مصنوعی است که وظیفه تولید محصولات در زنجیره پلی الفینی را به عهده دارد و در سه ماهه سوم سال جاری موفق به کسب دستاوردهایی در بخش های مختلف شده است.

مدیریت فنی و تولید بسپاران در سه ماهه سوم سال جاری تولید محصولات خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد و نسبت به سه ماه دوم امسال ۷ درصد افزایش داد که در پی آن میزان صادرات محصولات این مدیریت در سه ماهه سوم سال نسبت به برنامه ۱۳ درصد و درقیاس به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است .

شرکت پتروشیمی بندرامام با تدوین استراتژی های وظیفه ای و نتایج حاصل آن در واحدهای عملیاتی و ستادی ، به دستاوردهای مهمی دست یافته است . از اهم این دستاوردها در  بسپاران پتروشیمی بندرامام رامی توان به تولید بیش از ظرفیت واحدهای پلی پروپیلن و پلی اتیلن سبک و همچنین راه اندازی راکتورهای واحد پلی اتیلن سنگین با استفاده از نرم افزار هوشمند MAPS اشاره نمود.

از دیگر اقدامات مهم و تاثیرگذار در توسعه زنجیره تامین قطعات و مواد شیمیایی می توان به داخلی سازی کاتالیست K2،  ماده شیمیایی سدیم آلکیلاریل نفتالین ( TAMOL- N ) و ساخت قطعات خارجی حساس مکانیکی توسط صنایع داخل کشور، جهت جلوگیری از خروج ارز در سال جهش تولید اشاره نمود.

همچنین این مدیریت با استفاده بهینه از پتانسیل های داخلی و همچنین با همت و تلاش کارشناسان ابزار دقیق خود توانست سیستم کنترلی بخش های ۶۰۰ ، ۷۰۰ ، ۹۰۰ واحد PVC را طراحی و تغییر دهد که این اقدام از هزینه های قابل توجهی جلوگیری کرده است.

شایان ذکر است پتروشیمی بندرامام موفق شد تا پایان آذرماه امسال در مدیریت فنی و تولید بسپاران خود ، شاخص ضریب تکرار حوادث فرآیندی  ( PSIR ) را نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل بهبود ببخشد.

مطالب پیشنهادی