با ساخت بیش از ۱۰ هزار قطعه یدکی و صنعتی : پتروشیمی بندرامام با سرعت در مسیر داخلی سازی قطعات و کاتالیست ها

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش روابط عمومی پتروشیمی بندرامام با دستور حمیدرضا رستمی مدیرعامل شرکت در سال ۱۳۹۷ کمیته ساخت داخل با ساختاری جدید و استراتژی نوین همسو با اهداف کلان سازمان شکل گرفت که در پی آن پتروشیمی بندرامام موفق شد با تلاش کارشناسان و متخصصان خود ساخت قطعات کاربردی واحدهای تولیدی خود را به بیش از ۱۰ هزار قطعه برساند .

کمیته ساخت داخل پتروشیمی بندرامام با استراتژی و نقشه راه مشخص و تدوین شده همچون توسعه روابط با شرکت های دانش بنیان ، دانشگاه ها و پژوهشگاه های معتبر داخلی ، توسعه سیستم های ایجاد رقابت سالم ، توسعه حق مالکیت معنوی ، توسعه روابط با شرکت های منطقه به منظور دستیابی به اهداف مشترک ، توسعه روابط بلند مدت و سودآور با سازندگان معتبر داخل کشور ، تقویت و توسعه زیرساخت های مرتبط با فرآیند ساخت داخل در محیط داخلی شرکت ، توسعه روابط با صنایع بزرگ داخلی با هدف تقویت ایده های نوآورانه در بخش های ساخت قطعات یدکی ، کاتالیست ها و کمیکال ها فعالیت می کند.

فعالیت کمیته ساخت داخل سبب شناسایی ۴۱ هزار و ۲۶۳ قطعه در پتروشیمی بندرامام است که پتانسیل ساخت داخل را دارند و کمیته ساخت داخل این شرکت بیش از ۱۰ هزار قطعه را داخلی سازی کرده است.

گفتنی است در فرآیند واحدهای تولیدی پتروشیمی بندرامام ۱۸۷ کاتالیست کاربرد و استفاده دارند که کمیته ساخت داخل شرکت با فعالیت گسترده در بخش بومی سازی کاتالیست های پلیمری و غیر پلیمری توانسته تا کنون با مشارکت و همکاری شرکت های دانش بنیان داخل کشور نود و نه کاتالیست و کمیکال واحدهای تولیدی شرکت را داخلی سازی کند. به این معناست که نزدیک به ۵۳ درصد از کاتالیست های مورد استفاده واحدهای تولیدی پتروشیمی بندرامام تا کنون به دست کارشناسان و متخصصان شرکت بومی سازی شده است.

شایان ذکر است با استراتژی ابلاغی از سوی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام به کمیته ساخت داخل ، چشم انداز این کمیته تامین و بومی سازی ۷۰ درصد از مواد شیمیایی و کاتالیست ها و همچنین داخلی سازی ۴۰ درصد از قطعات یدکی مورد نیاز شرکت تا سال ۱۴۰۳ است.

مطالب پیشنهادی