بوستان کتاب مسجدسلیمان افتتاح می‌شود

عصر جنوب: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مسجدسلیمان از افتتاح بوستان کتاب همزمان با هفته کتاب در این شهرستان خبر داد.
منیژه جلالی اظهار داشت: همزمان با بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در شهرستان مسجدسلیمان بوستان کتاب که در کنار کتابخانه میرزای بختیاری با همکاری شهرداری مسجدسلیمان احداث شده است، افتتاح خواهد شد.

وی گفت: زمین بوستان کتاب با همکاری اداره مسکن و شهرسازی و شهردار شهر مسجدسلیمان تامین شد و این فضا تبدیل به بوستان کتاب شده که روزانه پذیرای مراجعان زیادی خواهد بود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مسجدسلیمان افزود: بوستان کتاب توسط شهرداری مسجدسلیمان و با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال احداث شده و جا دارد از تمام کسانی که همکاری لازم را در راه‌اندازی این بوستان به عمل آوردند، تشکر شود که این محیط خوب فرهنگی را برای عموم مردم مهیا کردند.

جلالی با بیان اینکه سرانه مطالعه کتاب باید نسبت به وضعیت کنونی افزایش یابد، گفت: شهرداری مسجدسلیمان علاوه بر فعالیت‌های خدماتی و اجتماعی، ‌نگرشی جدید به سمت برنامه‌های فرهنگی دارد و در این راستا تلاش‌های بسیار زیادی انجام داده و فعالیت‌های فرهنگی با همکاری کتابخانه‌های عمومی و شهرداری رونق بیشتری خواهد یافت.

وی، هدف از راه‌اندازی بوستان کتاب را چنین عنوان کرد: مقوله کتاب و کتابخوانی نوعی تغذیه روح و تقویت روح است و اگر سمت و سوی جامعه بشری به سمت مطالعه و کتابخوانی پیش رود، قطعاً آن جامعه از هر لحاظ به رشد فکری رسیده و آن جامعه ترقی خواهد کرد.

این مسئول تصریح کرد: ما باید دسترسی به کتاب را راحت کنیم به طوری‌که عموم مردم به راحتی به کتاب دست یابند و بوستان مطالعه نیز برای همین امر در مسجد سلیمان راه‌اندازی شده تا عموم مردم علاوه بر استفاده از محیطی شاداب و جذاب بتوانند به راحتی به مطالعه بپردازند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مسجدسلیمان در ادامه عنوان کرد: همچنین در هفته کتاب با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان طرح سلامت در خانواده برای اعضای کتابخانه‌های عمومی اجرا خواهد شد.

جلالی خاطر نشان کرد: این طرح توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان برای اعضای کتابخانه‌های عمومی آموزش داده می‌شود و شامل کلاس‌های مختلف از جمله بهداشت محیط، بهداشت روان، پیشگیری و سلامت زنان و خانواده و… خواهد بود که توسط متخصصان در محیط کتابخانه تدریس می‌شود.

جلالی در پایان به دیگر برنامه‌های هفته کتاب شهرستان اشاره کرد و افزود: برگزاری آئین بزرگداشت بیست و دومین دوره هفته کتاب و تقدیر از خادمین کتاب و کتابخانه‌های عمومی، برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در کتابخانه‌های عمومی، بازدید اقشار مختلف از کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقه قصه‌گویی و نقاشی ویژه کودکان، برگزاری مسابقات آنلاین و مکتوب و… نیز جزو برنامه‌های این اداره در هفته کتاب است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.