وجود ۱۲ مدرسه رها شده نیمه ساخت در مسجدسلیمان

عصر جنوب: رییس آموزش و پرورش مسجد سلیمان گفت: ۱۲ مدرسه نیمه ساخته در شهرستان مسجد سلیمان وجود دارد که با گذشت سال ها از زمان آغاز ساخت آن هنوز به پایان نرسیده اند.
منوچهر قاسمی منجزی سه شنبه اظهار اشت:

احداث استخر ویژه فرهنگیان با ۳۰ درصد رشد فیزیکی نیز مدت ها است به دلیل نبود اعتبار نیمه ساخته رها شده است.

وی افزود: اعتبار پروژه استخر فرهنگیان در مسجد سلیمان قرار بود از سوی شرکت نفت تامین شود که اعتبار آن به طور کامل پرداخت نشده و پنج میلیارد اعتبار دیگر برای تکمیل این پروژه نیاز است.

رییس آموزش و پرورش مسجد سلیمان در ادامه افزود: پروژه معلم سرای این شهرستان نیز با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی، به دلیل نبود اعتبار رها شده است.

وی تصریح کرد: دبیرستان منطقه هفت شهیدان مسجد سلیمان که قرار بود به صورت مجتمع آموزشی احداث شود، با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی مدت ها است به دلیل کمبود اعتبار رها شده است.

قاسمی منجزی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود نیازی که این شهرستان به مراکز آموزشی و مدرسه دارد و مناطق محروم زیادی که در این شهرستان وجود دارد بسیاری از پروژه های آموزشی آن به دلیل نبود اعتبار راکد مانده است.

وی اظهارداشت: در ماه گذشته یک مدرسه دو کلاسه با ظرفیت تحصیل ۶۰دانش آموز از سوی بنیاد برکت در روستای پاگدار این شهرستان ساخته شد.

وی گفت: اعتبار ساخت این مدرسه ۱۵ میلیارد ریال بوده که پنج میلیارد آن

از سوی مشارکت های مردمی و ۱۰ میلیارد دیگر آن از سوی بنیاد برکت تامین اعتبار شد.

وی افزود: این مدرسه در مساحت ۲۲۰ متر مربع با ۱۲۰ متر مربع زیر بنا ساخته شد.

قاسمی منجزی خاطرنشان کرد: هم اکنون دانش آموزان روستاهای بی بی پتولی و کاهکش در کانکس درس می خوانند.

رییس آموزش و پرورش مسجد سلیمان افزود: هم اکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند، که کار تدریس آنها را یک هزار و ۷۲۰ معلم به عهده دارند.

وی افزود: این اداره با کمبود ۸۹ نفرنیروی خدماتی، ۱۰۵ نیرو در مقاطع تحصیلی دبیرستان و فنی و حرفه ای و ۲۹ نیرو در مقطع ابتدایی روبه رو است ؛ ضمن اینکه در بحث ورزشی و پرورشی نیروی بسیار اندکی وجود دارد که بحث مهم ورزش و پرورشی دانش آموزان مسجد سلیمان را دچار کمبود و مشکل می کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.