رواج زمین خواری در خوزستان

عصر جنوب: دکتر اسماعیل جلیلی گفت: برای نادیده گرفتن قانون و دور زدن متصدیان قانون گاهی اوقات تبانی هایی صورت می گیرد که این روش بیشتر مورد توجه زمین خواران قرار می گیرد فرصت طلبان با فشار و لابی هایی که انجام می دهند سندهای قانونی می گیرند.

دکتر اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان در خصوص علل زمین خواری در استان اظهار کرد: سوء استفاده، عدم رعایت قانون و بعضا نادیده انگاشتن مسئولینی که مسوولیت محافظت از اموال ملی را دارند.

وی تصریج کرد: برای نادیده گرفتن قانون و دور زدن متصدیان قانون گاهی اوقات تبانی هایی صورت می گیرد که این روش بیشتر مورد توجه زمین خواران قرار می گیرد فرصت طلبان با فشار و لابی هایی که انجام می دهند سندهای قانونی می گیرند.

جلیلی ادامه داد: زمین خواری پدیده نامیمونی است که در خوزستان به شدت رواج پیدا کرده است و متاسفانه متولیان امر هیچ اقدام جدی در این خصوص انجام نمی دهند.

وی گفت: گاهی اوقات دستگاه های دولتی بهانه عدم تعیین  حدود زمین ها را مطرح می کنند خلا قانونی و تضاد هایی که بین دو دستگاه  مربوطه وجود دارد همه این ها باعث می شود تا زمین خوران سوء استفاده بکنند و از این خلا ها به نفع خودشان بهره ببرند.
نماینده مردم مسجدسلیمان تصریح کرد: متولیان باید قانون را رعایت کنند  تلاش کنند جاهایی که سوءاستفاده ای صورت گرفته است برخورد جدی و قانونی انجام دهند

جلیلی افزود: متاسفانه شبکه هایی ایجاد شده است که با حمایت از هم دیگر سعی می کنند پوششی قانونی به تخلفاتشان داده شود و عملا هر چیزی هم که گفته شود راه به جایی نمی برد دلیل آن هم این است که دستگاه هایی که ناظر هستند و باید برخورد بکنند تحت تاثیر تبانی هایی قرار می گیرند.

وی بیان کرد: این تبانی ها هدر دادن اموال ملی است و از طرف دیگر سود جویی و بهره برداری عده قلیلی است که این جسارت را دارند و دست به همچین تخلفاتی می زنند و متاسفانه تا به امروز هم خیلی با آنها برخورد نشده است.

جلیلی تاکید کرد: در نیمه دوم سال جاری توزیع اعتبارت چه در سطح ملی و چه در سطح استانی به خصوص اعتبارات ماده ۱۸۰ عملی می شود انتظار ما این است که مدیران دولتی و دستگاه های اجرایی با حفظ امانت این  اعتبارات و منابعیرا  که خیلی سخت دولت آن ها را تامین و توزیع میکند برای خدمات عمومی به مردم و توسعه زیر ساخت ها در شهرستان ها هزینه کنند

نماینده مردم مسجدسلیمان در پایان اذعان کرد: از مسئولین انتظار داریم از اقدامات ناپسندی که منجر به  تلف کردن این منابع  است  پرهیز کنند و با مدیرانی که این منابع را به درستی مصرف نمی کنند یا تلاش می کنند که منابع را جا به جا کنند برخورد قانونی صورت گیرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.