پرواز را بخاطر بسپار …

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: پرواز را بخاطر بسپار …/محمد رستمی: مسجد سلیمان ، شهری که روزگاری به لحاظ داشتن امکانات شهرنشینی از پایتخت کشورمان هم پیشی گرفته بود ، حالا چند سالی است مردمش به هر دری میزنند ،تا مشکل فرودگاهش را رفع کنند نمی‌توانند!!!!

 

بارها و بارها مشاوران زیادی روی طراحی آن کار کرده اندو طرحهای زیادی هم ارائه داده اند ، اما نشد که نشد ، اگویی طلسم این فرودگاه شکستنی نیست؟؟؟
دلیل هرچه هست کسی نمی‌داند وهیچ مسئولی هم پاسخی برای این سوال مردم مسجد سلیمان ندارد !!!

گویی این مشکل هم قرار است در کنار دیگر مشکلات مردم این شهر برای همیشه باقی بماند و مردم مانند همیشه روزگار را با خاطرات فراوان گذشته پر رفاه خود بگذرانند!!!!
فرودگاهی که در دوران پیش از انقلاب بصورت دو منظوره از آن استفاده می شد ومردم شاهد پروازهای خارجی زیادی از آن بوده اند ، حالا و به گفته کارشناسان امکان استفاده مسافری برایش فراهم نیست و مردم باید برای دسترسی به یک فرودگاه مسافری سختی تردد از مسیر جاده ای را تحمل کنند که این روزها بیشترین آمار تصادفات جا ده ای را به خود اختصاص داده است.

با نگاهی گذرا به شهرهای استان خوزستان خصوصا شهرهایی که نقشی در تولید نفت دارند متوجه این موضوع خواهیم شد که اکثر این شهرها ،حتی آنهایی که پیش از پیروزی انقلاب صاحب فرودگاه نبوده اند ،حالا صاحب فرودگاه هستند و مردم ساکن در آنها از فرودگاههایی استفاده میکنند که با پیگیری مسئولانشان احداث شده ،اما ،مردم شهرستان نفت‌خیز مسجد سلیمان با آمارجمعیتی بالا ،علی رغم داشتن فرودگاه از فرودگاههای شهرهای مجاور خود استفاده میکند.

شاید اصرار بر بروزرسانی این فرودگاه که سالیان زیادی است مسئولان هزینه های هنگفتی را صرف آن کرده اند،اگر صورت نمی‌گرفت و مسئولان تمرکز خود را بر روی احداث فرودگاهی جدید در نقطه ای دیگر از شهر معطوف می‌کردند ، حالا مردم مسجد سلیمان هم قادر بودند از فرودگاه شهر خود به هر نقطه ای از کشور پرواز کنند و مجبور نباشند راهی شهرهای دیگر شوند.

مشکل عدم راه اندازی فرودگاه مسجد سلیمان که معاونین استانداران مختلفی با نام آن
بهره های خبری فراوانی برده اند وکاندیداهای مختلفی با وعده راه اندازی آن کرسی مجلس را تصاحب کرده اند این روزها جزو اصلی ترین مطالبات مردمی است که تنها همدمشان آسمان بارانی پاییز است وبس .

حالا چند سالی است زمان وعده های چهار ماهه ،یکساله ،دوساله ،و چهار ساله افتتاح این فرودگاه که مردم در دوره های گذشته شاهد نشست و برخواست هواپیماهای مختلفی از آن بوده اند ،به سر رسیده و مردم ،منتظر شنیدن وعده راه اندازی این فرودگاه پرخاطره،از زبان کاندیداهای جدیدی هستند که قرار است وعده راه اندازی این فرودگاه آنها را به کرسی سبز مجلس نزدیکتر کند .

مطالب پیشنهادی