دو هزار بسته کالای اساسی توزیع شده در مسجدسلیمان سهم چه کسانی شده است؟

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:  فرمانداری مسجدسلیمان لیست خانوارهای دریافت کننده کالاها را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کند.

 

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) طی هفته گذشته از توزیع ۲ هزار بسته کالای اساسی بین مردم زلزله زده شهرستان مسجد سلیمان خبر داد. این کمک ها شامل یخچال ، فرش، پتو ، اجاق گاز ، سرویس ملامین و قابلمه بوده و به افرادی تعلق می گیرد که از سوی فرمانداری مسجدسلیمان به استانداری خوزستان معرفی شده اند. با این حال جای پرسش ها باقی ست که این کالاها میان چه کسانی توزیع شده و از فرماندار مسجدسلیمان انتظار می رود جهت تنویر افکار عمومی لیست مذکور را منتشر کند.

با وجود اعلام رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر توزیع ۲ هزار بسته کالای اساسی در بین مردم زلزله زده مسجدسلیمان، برای بسیاری از ساکنین مناطق زلزله زده این پرسش باقی مانده است که کدامین خانوارها مشمول دریافت بسته کالای اساسی شده اند. این کالا‌های اساسی که شامل ۱۲ هزار قلم کالا از قبیل یخچال ، فرش، پتو ، اجاق گاز ، سرویس ملامین و قابلمه بوده به افرادی تعلق گرفته که از سوی فرمانداری مسجدسلیمان به استانداری خوزستان معرفی شده اند.

با وجود گذشت یک هفته از آغاز این فرآیند و علیرغم فقر شدید و نیاز اساسی بسیاری از خانوارهای زلزله زده، موجی از سردرگمی و پرسش در میان برخی از این خانوارها در خصوص چگونگی و نحوه توزیع این کالاها ایجاد شده است. این سهمیه بندی و شیوه توزیع کالاها که گفته می شود در بین آن ها افرادی خاص نیز به چشم می خورند موجب شده تا برخی شهروندان تبعیض را به شکلی ملموس احساس کنند و عدم شفافیت و ادامه این روند ابهام آمیز امکان تنش های اجتماعی را نیز بوجود می آورد. از سویی دیگر برخی گروههای مردم نهاد که در جریان زلزله اخیر حضوری فعال در این مناطق داشته اند و از نزدیک با قشر آسیب دیده و نیازمند در ارتباط هستند نیز علاوه بر گله مندی از شرایط موجود و پذیرش گلایه شهروندان در این خصوص، خواستار انتشار لیست دریافت کنندگان این کالاها هستند.

علاوه بر این به نظر می رسد برخی از این کالاها در خانه فقرا و نیازمندان سر در نیاوردند و حتی شنیده می شود به برخی افراد در مرکز استان و حتی شهرهای همجوار نیز اختصاص یافته اند. در شرایط فعلی که نگاه بسیاری از مردم محروم و نیازمند مسجدسلیمان در مناطق زلزله زده به این کالاها بود تا بلکه گوشه ای از درد بی خانمانی و آوارگی آنان تسکین یابد اما گویا حس تبعیض و چنددستگی در نحوه توزیع کالاهی اساسی اخیری که در سطح شهرستان توزیع شده غم و اندوه ناشی از آوار زلزله اخیر را برای شهروندان بیش از پیش نماید.

از این رو  با توجه به مسئولیت مستقیم فرماندار مسجدسلیمان در خصوص چگونگی توزیع کالاها و لیست افراد دریافت کننده این بسته ها انتظار می رود تا در شفافیت و اطلاع رسانی کامل لیست مذکور جهت تنویر افکار عمومی منتشر شود. همچنین از مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) بویژه ریاست این ستاد نیز انتظار می رود تا ضمن پیگیری در خصوص لیست افراد دریافت کننده اقلام مذکور رویکردی عادلانه و بدون تبعیض را جهت شناسایی و اختصاص کالاهای اساسی در سطح شهرستان ایجاد نماید.

/ایمان کاکش

مطالب پیشنهادی