تکرار اشتباهات گذشته در شهرداری مسجدسلیمان ؛ جانمایی غیر اصولی اولین سیتی سنتر شهر اولین ها

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: محمد رستمی/ تکرار اشتباهات گذشته ،فوران نفت در نزدیکی محل احداث اولین سیتی سنتر مسجد سلیمان ،تا دیر نشده شورای شهر تصمیم گیری کند .سیتی سنتر مسجد سلیمان در مکانی نزدیک به پاساژ هفده شهریور ساخته خواهد شد،این واقعیت تلخی است، از جانمایی اولین سیتی سنتر شهرستان مسجد سلیمانکه علیرغم انتشار عجولانه خبر احداثش، نتوانست مانع از رفتن شهرداری شود که کمترین اهمیت را به مشکلات شهری می داد .

با یک بررسی محیطی، پیرامون مکانی که قرار است اولین،سیتی سنترمسجدسلیمان در آن ساخته شود مطالبی دستگیرتان خواهد شد که هر عقل سلیمی را متوجه نامناسب بودن مکان احداث آن خواهد کرد .


اگر چه تا کنون هشدارهای زیادی مبنی بر ممنوعیت ساخت وساز در مناطق آلوده به نفت وگاز در شهرستان مسجد سلیمان داده شده ، متاسفانه شاهد احداث سیتی سنتر در مرکز این آلودگی ها هستیم انچنان که در جریان زلزله،از یکی از مناطق نزدیک محل احداث این مجتمع ، نفت در یکی از پاساژهای معروف ، به نام هفده شهریور فوران کرد ومشکلات فراوانی برای مغازه ها و واحدهای تجاری موجود در آن بوجود آورد .

تجربه تلخ احداث ناموفق ونیمه تمام بیمارستان نفت در منطقه شیخ مندنی کلگه که در حال حاظر به یکی از پسماندهای عمرانی شهر تبدیل شده نشان داد هرجا پروژه ای بدون کارشناسی لازم کلید بخورد محکوم به شکست است ودر مدت کوتاهی متوقف خواهد شد .

اعلام قرار گیری سیتی سنتر مسجد سلیمان در مکانی که در حال حاضر از آن بعنوان پارکینگ شهری استفاده میشود ،بی توجه به هشدارهایی است که از سوی مسئولین در خصوص زندگی در مناطق خطرناک آلوده به نفت وگاز صورت میگیرد ،اما اصرار شورای شهر برای ساخت این مرکز ،آن هم در این مکان چیست کسی چیزی نمیداند .

انتقال بخش عمده ای از منازل واقع درمناطق آلوده به نفت وگاز شهرستان
مسجد سلیمان به منطقه ای نزدیک دانشگاه ازاد در این شهرستان مسیر را برای همگان مشخص کرده ،همانگونه که بیمارستان تامین اجتماعی ، منازل مسکن مهر وساختمان فرمانداری شهرستان وچندین ساختمان مهم شهری دیگر همچون مرکز فنی وحرفه ای نیزبدلیل امنیت بالا به این منطقه نقل مکان کرده اند .
اما گویی هنوز برخی افراد به دلایلی نا معلوم اصرار بر ایجاد خدمات شهری در مناطق آلوده دارند و گویی،نمی دانند، چه خطراتی جان مردم را در این مناطق تهدید میکند .

به نظر می رسد شورای اسلامی شهر با توجه به مطالبی که بیان شد و به منظور جلوگیری از صرف هزینه های مضاعف برای استحکام بخشی به فونداسیون وسازه این بنای عظیم که در زمینی سست وبدون مقاومت لازم قرار است احداث شود خواست مردم این شهرستان هم دیده شود و با جابجایی مکان احداث این سازه به مکانی در نزدیکی دانشگاه آزاد هم استارت جابجایی زیرساختهای خدمات شهری از مرکز به ورودی شهر زده شود وهم بصورت غیر مستقیم مردم را متوجه خطرات فراوان زندگی و سرمایه گذاری در مناطق آلوده کرد .

مطالب پیشنهادی