نماینده مسجدسلیمان: به کیفیت آب شرب در شهرهای پایین‌دست رسیدگی شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: کیفیت آب شرب نیز به خصوص در شهرهای پایین‌دست یکی از دغدغه‌های همه ما خوزستانی‌ها است. باید تلاش شود تا این مطالبه به حق مردم حل شود.

علی‌عسگر ظاهری در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان که امروز (۳۰ بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: قدمت سازمان آب و برق خوزستان از وزارت نیرو بالاتر است و یکی از سازمان‌های بسیار با اهمیت است. در خوزستان بزرگ‌ترین رودخانه‌ها وجود دارند و ۷۵۱۰ مگاوات برق در استان تولید می‌شود. که بیشتر از مجموعه کشور است. انتظار می‌رود که سازمان آب و برق در حوزه مدیریت بسیار توانمند باشد.

وی افزود: یکی از آفت‌های مدیریتی ما این است که مدیران ما می‌ترسند تصمیم بگیرند. بخشی از این مساله به این برمی‌گردد که نمی‌دانند چقدر از منابع آن‌ها تحقق پیدا می‌کند. شاید نظارت‌های غیر ضروری و وارد شدن به این حوزه جسارت تصمیم‌گیری مدیران را کاهش داده است.
نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم به سرمایه اصلی این سازمان که نیروی انسانی است، توجه کنید. کیفیت آب شرب نیز به خصوص در شهرهای پایین‌دست یکی از دغدغه‌های همه ما خوزستانی‌ها است. باید تلاش شود تا این مطالبه به حق مردم حل شود.

ظاهری خاطرنشان کرد: رودخانه‌های بزرگ کشور یعنی کارون، کرخه، دز، مارون در خوزستان هستند. باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم و برنامه‌های مفصل لایروبی و … باید انجام شوند تا این سرمایه ها بتوانند همیشه زنده بمانند.

وی گفت: خواسته ما از وزیر این است که مدیریت سازمان آب و برق تقویت و پشتیبانی شود تا مدیریت اختیارات و منابع لازم را داشته باشد. صاحب رودخانه کارون سه نفر هستند انتظار داریم برای رودخانه کارون نیز یک مدیریت واحد تعریف کنید که اختیار پاسخگویی در این زمینه را داشته باشد.

/ایسنا
مطالب پیشنهادی