عملیات احداث موزه برق تمبی در مسجدسلیمان آغاز شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: با دستور و تأکید مهندس قباد ناصری مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، عملیات احداث موزه برق تمبی بمنظور ایجاد و رونق جاذبه های گردشگری صنعتی در مهد و زادگاه نفت آغاز شد .

این پروژه که یکی از زیرپروژه های موزه گنجینه صنعت نفت در مسجدسلیمان است قرار است طی ۲ فاز شامل فاز نخست ، احداث موزه و محوطه داخلی نخستین نیروگاه برق خاورمیانه و فاز دوم ، محوطه سازی و زیبا سازی اطراف کارخانه به مرحله اجرا در آید .

در فاز نخست که پیش از این با ثبت آثار و اقلام صنعتی این کارخانه توسط کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور شکل گرفته ، بخش های مختلف این نیروگاه شامل توربین های گازی ، اتاق کنترل ، کلید خانه و سایر اجزای آن برای بازدید علاقمندان به تاریخ صنعت نفت آماده سازی می گردد .

در فاز دوم نیز بهسازی اطراف نیروگاه شامل  احداث آلاچیق – بهسازی ساحل بند آبی مجاور نیروگاه و احداث اسکله قایق رانی – احداث سیستم روشنایی محوطه – احداث پارکینگ خودرو – احداث فضای سبز و احداث پیاده رو همراه با نصب ادوات ورزشی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع بمنظور افزایش جذابیت های گردشگری و توریستی به این مجموعه قدیمی صنعتی توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان اجرا می گردد .

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، این پروژه در راستای جنبه تحقق و عمل بخشیدن به شعار سال در خصوص اقتصاد مقاومتی با استفاده از توانمندی های این شرکت در حوزه ماشین آلات ، نیروی انسانی و ادوات و تجهیزات اجرا می گردد .

شایان ذکر است نیروگاه برق تمبی بعنوان نخستین نیروگاه گازی کشور شامل دو توربین گازی و یک توربین اضطراری با قدرت اسمی ۹ مگاوات و بمنظور تأمین انرژی الکتریکی تأسیسات صنعتی ، اداری و منازل کارکنان صنعت نفت مسجدسلیمان در سال ۱۹۲۴ میلادی راه اندازی شد . این نیروگاه که توسط شرکت سازنده کارکرد آن تا اوایل دهه ۵۰ خورشیدی پیش بینی گردیده بود بدلیل نگهداری و مراقبت و تعمیرات بموقع کارشناسان این شرکت تا سال ۱۳۶۸ یعنی دو برابر زمان پیش بینی شده عمر کرد و در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نقش مهمی در تأمین برق شهر مسجدسلیمان ایفا می نمود .

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.