پس از ۵ سال؛ جاده میانبر مسجد سلیمان – اهواز احداث می شود

عصر جنوب-  مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی جاده جدید و میانبر مسجدسلیمان – اهواز در روزهای آینده خبر داد.

منوچهر رحمانی در این باره اظهار کرد: پس از نشست‌های متعدد با مسئولین ذی‌ربط و مدیران سازمان حفاظت محیط زیست و رفع نگرانی‌های زیست محیطی در خصوص احداث این جاده، در نهایت با فعال شدن مجدد پروژه احداث جاده میانبر در مسیر مسجدسلیمان-اهواز پس از ۵ سال توقف موافقت شد.

وی افزود: احداث این جاده منجر به کاهش ۳۵ کیلومتری مسیر پر تردد اهواز – مسجدسلیمان و به تبع ‌آن کاهش زمان سفر شهروندان خواهد شد.

رحمانی تصریح کرد: با احداث این جاده، حوادث در این محور پرتردد که مسیر ارتباطی به جاده مسجدسلیمان _ شهرکرد نیز است، به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد و موجب ایمنی بیشتر مسافرت‌ها خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: همچنین با کاهش زمان سفر، به مقدار قابل توجهی در مصرف بنزین صرفه جویی شده و پیش بینی کارشناسان از بازگشت سرمایه انجام شده در کمتر از سه سال از محل صرفه جویی بنزین حکایت دارد .

رحمانی اظهار کرد: احداث جاده میانبر در مسیر مسجدسلیمان – اهواز از سه راهی نفت سفید آغاز می‌شود و تا دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان ادامه می‌یابد.

وی با بیان این‌که اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و شرکت ملی نفت تامین می‌شود، افزود: اجرای پروژه جاده میانبر مسجدسلیمان – اهواز طول سفر در این مسیر را ۴۰ دقیقه کاهش می‌دهد.

رحمانی گفت: علاوه بر کاهش زمانی مسیر مسجدسلیمان – اهواز، در این پروژه سعی شده است که مسیری بهینه و امن احداث شود تا این مسیر در آینده به چشم‌انداز خوبی برای مناطق مسجدسلیمان، اندیکا و لالی تبدیل شود.

وی افزود: آغاز مجدد این پروژه را مرهون پیگیری‌های نماینده مردم مسجدسلیمان و تلاش استاندار خوزستان و عنایت ویژه دکتر آخوندی، وزیر راه و شهرسازی هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: پس از جلسات مکرر با مسئولان محیط زیست مقرر شد در هفته آینده هیاتی متشکل از مسئولان اداره کل راه و شهرسازی، سازمان حفاطت محیط زیست استان و برخی دیگر از مسئولین بازدیدی از محل پروژه داشته باشند و سپس عملیات اجرایی آغاز شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.