الحاق نخستین بیمارستان صنعت نفت خاورمیانه به پارک موزه نفت مسجدسلیمان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت از اضافه شدن نخستین بیمارستان صنعت نفت خاورمیانه به طرح موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، دکتر اکبر نعمت الهی در تکمیل این خبر اظهار داشت : در بازدیدی که بهمراه کارشناسان از ساختمان بیمارستان امام خمینی (ره) صنعت نفت در مسجدسلیمان صورت گرفت ۲ نقطه از آن برای راه اندازی موزه مناسب تشخیص داده شد .

مجری طرح موزه های صنعت نفت کشور افزود : اقلام قدیمی موجود در این بیمارستان متناسب با ماهیت آن که ارایه تاریخچه فعالیت های بهداشتی و درمانی صنعت نفت به علاقمندان است در این ۲ نقطه به علاقمندان ارایه می گردد .

وی با اشاره به قدمت ساختمان این بیمارستان گفت : خود ساختمان بیمارستان نیز با توجه به قدمت بالایی که بعنوان نخستین بیمارستان صنعت نفت در خاورمیانه دارد  می تواند بنحو ارزنده ای بعنوان بخشی از موزه استفاده شود ولی باتوجه به اینکه فعلاً فعالیت ها و خدمات بهداشتی و درمانی در این ساختمان صورت می گیرد در سال های بعد و با تغییر فضای بیمارستانی این اتفاق شکل خواهد گرفت .

شایان ذکر است برای نخستین بار در خاورمیانه در سال ۱۲۸۷ در مسجدسلیمان نفت کشف و تولید شد که متعاقب
شکل گیری و فعالیت های صنعت نفت در این منطقه تأسیسات مورد نیاز از جمله بیمارستان و مراکز بهداشتی
و درمانی احداث گردید .

بیمارستان امام خمینی (ره) مسجدسلیمان نیز نخستین بیمارستان بهداشت و درمان صنعت نفت در خاورمیانه است
که در همان سالهای نخست شکل گیری فعالیت های صنعت نفت برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به
ساکنین این منطقه راه اندازی شد و تا سالیان سال در زمره یکی از پیشرفته ترین و مجهزترین مراکز بهداشتی و درمانی کشور بشمار می آمد .

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.