بیش از هزار بذر درخت بلوط در لالی کاشته شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان از کاشت بیش از ۱ هزار بذر درخت ارزشمند بلوط در ۳۵ هکتار از اراضی ملی و جنگلی شهرستان لالی واقع در منطقه بابا روزبهان خبر داد.

بهروز نجاتی گفت: این اقدام به همت اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان، با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری و با حضور هیئت کوهنوردی، هلال احمر شهرستان لالی و جمعی از دوستداران طبیعت، انجمن نگین ایران زاگرس و با مشارکت خود جوش مردم صورت گرفت.

وی هدف از اجرای این برنامه را خدمت به طبیعت، کمک به حفاظت از خاک،حفظ و احیای گونه‌ بلوط ایرانی عنوان کرد.

نجاتی به نقش موثر درختان بلوط در محیط زیست انسان‌ها با اشاره کرد و اظهار داشت: درخت بلوط در حفاظت از آب‌های سطحی، پاکی هوا و تثبیت کردن میزان کربن در هوای طبیعت نقش موثری دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان افزود: پوشش درختی و زیر اشکوب جنگل های زاگرس موجب نفوذ آب به داخل خاک و تقویت سفره های آب زیرزمینی و همچنین به عنوان سدی طبیعی مانع جاری شدن سیلاب، شستشو و فرسایش خاک می گردد.

وی انجام عملیات عمرانی ناپایدار،چرای بی رویه دام، تبدیل جنگل به زمین کشاورزی، شخم زیراشکوب در جنگل، تهیه سوخت، زغالگیری، کاهش آب های زیر زمینی و گسترش آفت ها و بیماری ها را از عمده عوامل تخریب جنگل های زاگرس برشمرد.

بهروز نجاتی اذعان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح، مشارکت مردم به عنوان بهره برداران اصلی جنگل ها و مراتع برای حفظ این سرمایه های خدادادی به ویژه در پیشگیری از تخریب بیش تر شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.