ساکنان مناطق پرخطر مسجدسلیمان به منطقه امن منتقل می شوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: علیرضا گرویی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان مسجدسلیمان، منطقه‌ای زلزله‌خیز است و از سوی دیگر نیز بافت شهری این منطقه، فرسوده و در معرض خطر است. جهت کاهش خطر تخریب و آسیب در هنگام بروز زلزله، تاکنون ساکنان ۳۱۰ واحد مسکونی به مناطق امن منتقل شده‌اند و ۱۹۵ واحد دیگر نیز در ۴ ماه آینده به مناطق امن این شهرستان جابه‌جا خواهند شد.

وی افزود: همچنین ۱۰ واحد مسکونی شهری که بافتی کاملا فرسوده و قدیمی داشته‌اند، تخریب شده و به صاحبان این واحدها، خانه‌هایی در مناطق امن و کم‌خطر تحویل شده است.

گرویی ادامه داد: اعطای تسهیلات به ساکنان ۱۵۰ واحد مسکونی در مناطق فرسوده و قدیمی جهت مقاوم‌سازی در هنگام وقوع سیل و زلزله احتمالی، اصلاح شبکه‌های فاضلاب، باز شدن جریان انهار در مناطق “هشت‌بنگله” و “باغ سوتیا” جهت پیشگیری از وقوع سیل، رفع مشکلات آب‌گرفتگی و جمع شدن آب باران و بالا آمدن فاضلاب‌‌ها در برخی مناطق، از جمله اقدامات پیشگیرانه انجام شده در مقابله با بلایای طبیعی است.

فرماندار مسجدسلیمان همچنین با بیان این که منطقه “پشت برج” در مرکز شهر مسجدسلیمان به دلیل بافت فرسوده به شدت در معرض خطر زلزله قرار دارد از تخلیه برخی واحدهای مسکونی این منطقه در سال‌های گذشته خبر داد.

وی گفت: همچنین مجموعه مدیریت بحران و هلال احمر در مناطق امن با تجهیزات از جمله پتو، مواد غذایی و پزشکی جهت انتقال سریع و پیشگیری از هرگونه خسارت جانی به هنگام وقوع بلایای طبیعی به خصوص در فصل‌های پربارش در این شهرستان آماده‌باش هستند.

گرویی با اشاره به عدم نظارت شهرداری بر ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز مسجدسلیمان تصریح کرد: با وجود تذکر دائم از سوی فرمانداری و مدیریت بحران به شهرداری این شهرستان جهت نظارت بر ساخت و ساز غیرمجاز ولی شهرداری هیچ گونه نظارتی بر این ساخت و سازها ندارد.

وی افزود: در همین راستا، بیمارستان و خانه‌هایی در مناطق ممنوع ساخته شده بود که سال گذشته فرمانداری مسجدسلیمان با همکاری مجموعه مدیریت بحران این ساخت‌ها را کاملا تخریب کرد ولی امسال مجددا و بدون نظارت شهرداری، ساخت‌وسازهایی در حواشی این مناطق انجام شده که فرمانداری دوباره به شهرداری جهت نظارت دائم تذکر داده است.

فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به برگزاری هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش آثار بلایای طبیعی از ۳۰ آذر تا ۶ دی ماه گفت: به این مناسبت در هفته جاری، جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران و همچنین مانور مقابله با بلایای طبیعی در مدارس شهرستان مسجدسلیمان برگزار خواهد شد.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.