نفتی ها سربلند از میزبانی مسابقات کشوری

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رقابت های کشوری قهرمانی کشور و مسابقات انتخابی تیم ملی وزنه برداری یادواره شادروان بهمن مطلق  پس از ۳ روز رقابت نفس گیر پولادمردان با شناخت تیم های برتر به کار خود پایان داد .

این رقابت ها که با حضور ۱۹۲ وزنه بردار رده ی سنی ۲۰ تا ۱۹ سال از ۲۴ استان کشور به مدت ۳ روز در شهر مسجدسلیمان زادگاه و مدفن شادوران بهمن مطلق برای قهرمانی کشور و کسب سهمیه تیم ملی برگزار شد از سطح بالایی چه از نظر کیفیت مسابقات و چه از نظر میزبانی برخوردار بود به گونه ایکه رییس هیأت وزنه برداری استان خوزستان ، علیرضا قریشی ، در گفتگو با خبرگزاری ایسنا به نقل از رییس فدراسیون وزنه برداری کشور از میزبانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تقدیر و تشکر کرد و این رقابت ها را در سطح بین المللی عنوان کرد .

قریشی در این مصاحبه با مثبت ارزیابی کردن سطح این دوره از مسابقات گفت : برای این میزبانی زحمات بسیاری کشیده شد و از تمام پتانسیل های این شهر ( مسجدسلیمان ) استفاده شد تا بتوانیم این مسابقات را بخوبی برگزار کنیم .

نکته ای که حایز اهمیت است حضور شایسته تیم نفت مسجدسلیمانبنمایندگی از استان خوزستان در میدان مسابقات بود که در پایاناین تیم توانست با درخشش وزنه بردارانش با شایستگی بر سکوی قهرمانی بایستد و جام قهرمانی را برای خوزستانی ها به ارمغان آورد .

حضور ۲۴ استان و ۱۹۲ وزنه بردار و مربی و سرپرست اگرچه بر بزرگی و اهمیت مسابقات حکایت داشت اما رسیدگی و سامان دادن به این تعداد میهمان آن هم برای مدت زمان ۳ روز همتی بلند و سترگ میخواست که مدیران و کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با بسیج کردن کلیه امکانات و عوامل با پذیرایی شایسته از میهمانان سنگ تمام گذاشتند و با میزبانی به نحو احسن خود باعث شدند هیچ میهمانی از این میزبانی ناراحت نباشد و میهمانان با رویی خندان و گشاده از این رقابت ها عازم شهر خودشان شوند .

طی این رقابت ها ، تمامی واحدهای این شرکت از خدمات رفاهی وخدمات اجتماعی گرفته تا ترابری و حراست و تنظیفات و سایر بخش ها صمیمانه دست به دست هم دادند و در روزهای تعطیل آخر هفته که پس از ۵روز تلاش در انجام وظایف سازمانی می بایست برای استراحت و در کنار خانواده بودن صرف می شد این بار در مأموریتی دیگر حضور یافته و با همت بلندشان برگی زرین بر افتخارات این شهر پرافتخار افزودند .

آری ، برگزاری این مسابقات حساس کشوری با کیفیت بسیار بالا موجب شد تا رییس فدراسیون وزنه برداری کشور با خود اندیشه کند که نفتی ها میتوانند برای برگزاری رقابت های بین المللی نیز یاری رسان و مددکار وی و جامعه ورزشی باشند . اگرچه با شناختی که از همت بلند و توانایی های با ارزش تک تک کارکنان خدوم این مجموعه سراغ دارم قطعن برگزاری رقابت های جهانی برای مسجدسلیمانی ها کاری سخت و دشوار نیست چرا که اینان قبولی شان را در آزمون برگزاری نخستین همایش بین المللی سالروز فوران نفت در خرداد ماه امسال که با حضور نمایندگان چند کشور خارجی برگزار شد کسب کرده اند و نشان داده اند همانند روزهای جنگ ، مرد روزهای سخت اند .

اگرچه جامعه ورزشی استان و کشور با نامگذاری کردن این رقابت ها با نام شادوران بهمن مطلق مرد بااخلاق و قهرمان پرافتخار رشته وزنه برداری کشور نشان داد این اسطوره بی بدیل وزنه برداری فاتح قلوب پولادمردان است اما بی شک قرار گرفتن رقابت هایی با نام مرحوم مطلق در تقویم کاری فدراسیون وزنه برداری و ارتقای سطح برگزاری مسابقات و بین المللی شدن آن میتواند تأثیر بسزا و شایسته ای در افزایش بارفنی وزنه برداران کشورمان و تقویت بنیه مبارزاتی این ورزشکاران جهت درخشش در مسابقات جام جهانی و المپیک داشته و یاد و نام این پهلوان را زنده نگه دارد و جاودان سازد .

از همین روی به مسئولان فدراسیون وزنه برداری کشور و استان پیشنهاد می نماید بمنظور پاسداشت زحمات و برای زنده نگه داشتن یاد ، نام و مرام این پهلوان فقید مسابقات بین المللی را با نام ایشان و با دعوت از تیم های مطرح جهانی در این شهر برگزار نمایند . باتوجه به اثبات شایستگی های مجموعه نفت در میزبانی مسابقات و وجود سالن های ورزشی مناسب و وزنه برداران شایسته در این منطقه بی شک میتوانیم شاهد برگزاری مسابقات با کیفیت و جذابی در آینده باشیم . رقابت هایی که نوجوانان و جوانان را با مرام و اخلاق پهلوانانه مبتنی بر اخلاق علی (ع) مرحوم مطلق بیشتر آشنا ساخته و قهرمانانی پهلوان و اخلاق مدار برای این رشته ورزشی پرورش می دهد .

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.